Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stingray 2-band preamp.


Orph

Anbefalte innlegg

Ok, jeg skal legge ut noen filer her. Spilte inn litt hjemme på Line 6 lydkortet med Gearbox/Riffworks som du får med. Jeg er litt noob på innspilling så det blir med de trommene som følger med som basic startgroove.

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få ren basslyd ut av dette kortet, det blir alltid en slags modell av en amp, så ha det i hodet når du hører basslydene, mulig de modelleres til å ligne hverandre selv om jeg tweaker litt på instrumentet. Bassen har nye strenger men de var crap (Fender 7250, 45-105) vurdere å bruke flats permanent i stedet.

P-MM bass test: Klipp med plekter (1mm) inneholder disse 4 variantene (á la 8 takter) med antageligvis en Ampeg-like forsterker og 8x10 cab.modellert:

a - P, tone og volum på fullt, veldig forsiktig palm mute

b - P, tone og volum på fullt, uten palm mute.

c - MM, tone på ca85%, bass på 75%, volume for å matche P-bassen

d - MM, tone på ca50%, bass på 100%, volume for å matche P-bassen

Plekter spilt omtrent over den bakre rad med polepieces på MM-mikken.

P-MM bass test fingers.mp3 . Line 6 basic bass tone - GK modell

a - P, tone og volum på fullt. Spiller over P-mikk med høyre

b - MM, tone 100%, 100% bass, volume for å matche P-bassen men ble litt for lavt.Spiller samme sted med høyre

c - MM, tone 75%, bass 50% volume samme som over. Spiller over MM-mikk med høyre

Slap - improviserte 4-taktere. Line 6 basic bass tone - GK modell

a MM, Høflig MM-slap lyd

b P-bass samme lyd som vanlig (har jo ikke tonekontroll som sagt)

c MM,litt mindre bassete lyd.

Skulle gjerne brukt mer tid for å få spilt "de perfekte" takene, men dette tok jo hele kvelden likevel så vær så snill og ikke heng dere opp i unøyaktighetene mine, jeg hører dem jeg også hehe.

Håper det tilfredsstilte de som evt var nysgjerrige på lyden av denne komboen med mikker og preamp. Man kan nok stille seg langt bort fra de lydene JEG fikk frem nå i kveld, så mulighetene er mange. Stingray-lyden var i alle fall etter min mening utrolig varm men tight, og musikalsk å stille på EQ-en. Outputten på Stingray-mikken kunne vært mye høyere, men jeg skrudde den ned på bassen for matche p-bass nivået sånn ca. P-bassen får desverre ikke vist seg fra sin beste side med littegrann tone rullet av, men den er med for sammenligningens skyld :)

Kult at du brydde deg med å gjøre noen opptak! Det hørtes meget bra ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.