Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger til Gibson SG


Mister

Anbefalte innlegg

er nok lurt å gå gradvis oppover.

jeg startet med 009 sett å har egentlig bare økt streng størrelsen min gradvis som fingrene blei sterkere

akkurat nå så spiller jeg på 012-060 strenger stemt ned til Eflat, Jeg bruker nå D'addario EXL 148 som er balansert for DropC men jeg bruker dem som sagt i Eflat

anbefaler deg å prøve så mange forskjellige type streng merker som du klarer til du finner dem som passer deg, trur jeg var innom så og si alle streng settene jeg kunne finne i norske butikker før jeg bestemte meg for det som skulle bli "mitt" sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vel egentlig aldri prøvd skikkelig tjukke strenger, tror ikke jeg er god nok ennå til å bruke dem. Men etterhvert som jeg blir bedre kan jeg jo prøve å gå gradviss oppover.

Men holder meg til 10/46 en stund, tenker jeg.

Bare for å avklare etter disse spøkefulle innleggene; valg av strengetykkelse har overhode ingenting med hvor god man er å gjøre. Noen bruker tykke strenger fordi de stemmer ned såpass at tynnere strenger blir for slappe. Andre synes tykke strenger føles bedre å spille på, mens atter andre synes det motsatte.

Å snakke om å "begynne med 0.010 og spille seg oppover" er bare pølsevev. Trives du (som f eks meg) best med den tykkelsen, er det bare å fortsette slik.

Selv om man i noen tråder på GN kan få inntrykk av det, er det i den virkelige verden ikke slik at man blir ledd ut for å bruke normale strengetykkelser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men da slår jeg meg til ro med disse strengene, helt til det evt. skulle bli behov for å prøve noe annet.

Nå føler jeg har god kontroll på det jeg trenger å vite om strenger (til mitt eget bruk), så tusen takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Personlig foretrekker jeg D'addario. fantastiske strenger til en fantastisk pris. Som flere før meg har sagt, er strenger en smakssak, men jeg vil vel tro at det ikke er uten grunn at D'addario er de mest solgte strengene.

Jeg vil anbefale å ta en titt på stikker.no! der har de masse billige strenger, kjøpte meg 10 sett for 390 kroner! Da er vi nede på Ebay-pris ;-)

bare prøv deg fram, så finner du noe du liker!

Pokker, jeg leste feil her og kom inn på en side som het strenger.no :rolleyes:

Men de hadde gode tilbud her også da, så det ble bare 50 kr. dyrere. Fortsatt billig for 10 pk.

Men takk for tipset, nå vet jeg om den siden til neste gang.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bestemt deg nå? Hva gjør du når strengene ryker da ;) Flott at du tar egne valg, og ikke lar forumet bestemme helt for deg :)

Har vel bestemt meg nå ja. Nå har jeg kjøpt 10 ekstra pk med strenger, så da skulle det vel holde en stund om noen ryker:)

Alle har vel forskjellige preferanser og ikke minst "skills" så jeg kan jo ikke la forumet bestemme for meg, men veldig mange (kanskje de fleste?) av medlemmene her inne har mye bedre peiling enn meg, så jeg tar imot alt jeg kan få av tips og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må også notere seg at merke har mye å si for hvordan strengene føles.

For min del er det ok med 10-49 i enkelte strenger, mens andre er det 10-52 som er tingen pga forskjellige drag, hvor glatte de er ol..

Men har brukt Dean Markeys Blue Steel 10-52 ganske lenge nå, og det er akkurat i blinken for meg til både standard og nedstemming. :)

Gitar har også en del å si.. På LPen liker jeg tykkere strenger. Mens på Ibanezen føles samme strenger litt strammere. Gjetter på at det har med at Ibanezen har lengre skala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D'addario EXL110 (10/46)

Jeg har brukt de strengene i 15+ år. og har ikke hatt behov for å gå gradvis opp i tjukkelse. og/eller gå over til annet merke. selv om jeg prøvde litt forskjellige i mine yngre dager. Jeg er nok helt ute.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.