Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et par kjøp og salgs relaterte spørsmål


Maruin

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg skal inrømme at jeg registrerte meg på dette forummet med den hensikt å avertere et salg i den flotte kjøp & salg seksjonen. Men når jeg leser reglene finner jeg at man kan ikke lage slike poster hvis man er helt ny bruker, de vil bli slettet uten advarsel til og med. Da blir jo spørsmålet, hva regnes som en ny bruker? Hvor lenge/hvor mange poster må jeg bidra med før jeg har fortjent det privilegium å benytte meg a forumets kjøp & salg seksjon?

Et annet spærsmål er, hvilke andre kanaler/medier(helst gratis) kan med hell benyttes når en ønsker å selge en bassgitar og forsterker?

Siste spørsmål, hva ville være en grei pris for en Fender Jazz Bass(standard, mexico), sort, i god stand, ca. 10år gammel, koffert medfølger, og en Carvin Pro Bass 200 bass forsterker?

Håper dette er riktig sted på forumet å spørre om dette. På forhånd takk for alle svar. :)

Endret av Maruin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er kjøp/salgs-seksjonen et gratis tilbud som gir stor base for visning. Langt større enn aviser, da det kun er mulige kjøpere her.

Hvor mye du må poste, er det ingen fasit på så lenge man kan se at du er en fast bruker og har lært deg å kjenne på forumet.

Andre medier er musikkweb, finn og zett. Ellers finnes det andre fora med annonseseksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det punktet som blir nevnt er veldig vanskelig å håndheve, men står der for å unngå brukere som kun ønsker å registrere seg for å selge varer. Den er ikke ment som gratiskanal for hobbyimportører. Det at du faktisk har lest retningslinjene for kjøp og salg, er et stort pluss! Ikke alle tar seg det bryet. En annen grunn for det er at det er en stor fordel at man "kjenner" litt til brukerne slik at det er størst mulig sjanse for en grei og ærlig handel mellom brukerne. Lag en annonse som følger retningslinjene, så vil jeg tro du er i boks, og vi ønsker naturligvis at du bidrar på forumet ellers også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For stort sett bare å "papegøye" det Audun er inne på, så er kjøp- og salgdelen ment for forumets brukere, ja. Ønsker man ikke å bidra på forumet, kan man heller bruke QXL, Finn eller Musikkweb.

På den annen side, vi får nok en del nye brukere siden vi tilbyr den tjenesten, så vi er ikke alt for strenge, men vi har reagert på enkelte brukere som har alle sine poster i den delen av forumet med stadige annonser på gitarer som helt tydelig er importert for å selges videre med fortjeneste.

For å ha skikkelig "cred" i kjøp- og salgsforumet, nytter det ikke med en tosifret postcount. Andre medlemmer vet at hvis man er en aktiv bruker, så har man et rykte man ønsker å ta vare på, og det blir en garanti for at handelen det er snakk om foregår i skikkelige former.

Kjøper man noe på nettet, har man ingen garanti mot at man ikke blir svindlet, men ved å ha disse reglene vi har, og tilbakemeldingstråden, vet vi at antall handler der en av partene ikke er fornøyd, er veldig lavt på forumet.

I løpet av de siste 3-4 årene kan man lett telle de som har blitt regelrett lurt på en hånd, og det er jo av mange tusen handler.

Jeg synes ikke så veldig synd på de som synes at reglene i kjøp og salg ikke "passer for dem". Da tror jeg ganske enkelt at man ikke ønsker/bryr seg om å bidra, og da kan man finne andre steder å annonsere musikkutstyret sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard, Mexico

Jeg glemte å nevne det >_<

Takk for gode svar. Nå som jeg først er her har jeg ambisjoner om å bruke forumet ja, om jeg ikke akkurat får tre-sifret post count over natten. Jeg har heller ikke noe annet jeg skulle ha solgt, så det er ikke for å drive business akkurat.

Endret av Maruin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard, Mexico

Jeg glemte å nevne det >_<

Takk for gode svar. Nå som jeg først er her har jeg ambisjoner om å bruke forumet ja, om jeg ikke akkurat får tre-sifret post count over natten. Jeg har heller ikke noe annet jeg skulle ha solgt, så det er ikke for å drive business akkurat.

Kjør på du, og velkommen til forumet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nypris på disse er vel rundt 5-6000,- (såvidt jeg kan se...) så da er vel rundt 3000,- en ganske grei pris alt etter hvilken stand den er i, vil jeg tro.Halv pris av nypris er vanligvis en god regel. Kanskje opp mot 3/4 av nypris hvis instrumentet er veldig pent og godt holdt, men det der er det markedet som bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen :)

Hva med forsterkeren, jeg prøvde å finne den i butikker og sånt, men den er visst ute av produksjon. Er ikke helt sikker på hva jeg kjøpt den for ny, men det var mellom 5 og 7 tusen. Da er det kanskje håp om å få 2.5-3 tusen da?

Eller gjelder en annen tommelfingerregel for forsterkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen :)

Hva med forsterkeren, jeg prøvde å finne den i butikker og sånt, men den er visst ute av produksjon. Er ikke helt sikker på hva jeg kjøpt den for ny, men det var mellom 5 og 7 tusen. Da er det kanskje håp om å få 2.5-3 tusen da?

Eller gjelder en annen tommelfingerregel for forsterkere?

Samme gjelder forsterkere også ja, så lenge det ikke er noe spesielt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt også en mulighet å sjekke finn og musikkweb og se om det er andre som selger samme produkt og se hva andre lar ting gå for. Spesielle ting er det kanskje ikke flust av på finn, men mer standard ting pleier det å være litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ting er uansett lettere å få solgt på finn.

Har prøvd å selge ting her i flere uker nå uten suksess.

La ut på finn, og så og si alt ble solgt på 2 dager :)

Så jeg syns absolutt ikke synd i de nye brukerene som registrerer seg bare for å selge her på forumet.

Men på en annen side.. Flere selgere == flere produkter å velge mellom for oss kjøpere også.

MEN.. Kvaliteten på salgstråder vil være bedre fra aktive brukere og i tillegg så er det gjerne tryggere å handle hos Castor og Audun enn fra "GitarGuru / Registret idag"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.