Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez Montage


newbie

Anbefalte innlegg

Heisann!

Var litt usikker på hvor jeg skulle legge denne, men endte opp på el. delen.

Er det noen som har denne gitaren og kan komme med noen erfaringer?

Vurderer denne men har sett diverse meninger rundt om på forumene så jeg

ble litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst å utdype hvorfor denne ikke kan virke særlig bra? Synes det virker som en ganske god løsning jeg. Den akkustiske pickupen er ikke en uvanlig pickup på akkustiske gitarer, og med den magnetiske pickupen vil jo gitaren bli ganske nært en Hollowbody ville jeg tro? Samt muligheten for å blande lyden er jo litt kul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst å utdype hvorfor denne ikke kan virke særlig bra? Synes det virker som en ganske god løsning jeg. Den akkustiske pickupen er ikke en uvanlig pickup på akkustiske gitarer, og med den magnetiske pickupen vil jo gitaren bli ganske nært en Hollowbody ville jeg tro? Samt muligheten for å blande lyden er jo litt kul.

For det første så er det at den har innebygde effekter og vreng en veldig god indikator.

Lydmessig er min erfaring at gitarens akkustiske egenskaper former piezosignalet mindre enn de former det magnetiske. Derfor vil en akkustisk gitar med magnetisk pickup være et større kompromiss enn en elektrisk med piezo. Mao linje ut fra en akkustisk gitar og en elgitar med piezo låter ganske likt. Skjønt linje ut låter jo ganske bedrident i forhold til akkustisk uansett.

En hollowbody er noe ganske annet enn en akkustisk gitar med magnetisk pickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det sitter jo en akkustisk pickup under broa på Montage-gitaren, og dette er jo samme patent som sitter på mine akkustiske gitarer (og låter upåklagelig), eller misforstår jeg hva du prøver å si?

Jeg prøver på ingen måte å forsvare noe som helst, jeg sliter bare med å se hvorfor den skal være så dårlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all feedbacken.

Jeg kommer i all hovedsak til å bruke den akkustiske delen av gitaren.

Ut ifra det jeg har hørt høres den akkustiske lyden veldig bra ut.

Selv koblet rett i bordet høres den helt grei ut.

Så det blir nok denne. Jeg går for den som heter MCS 650VV.

-Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke denne, men har et par-tre gitarer bygd over samme tema. Som flere er inne på her, det blir ikke stort til "elgitar", men aldeles kurant med forsterker som "kassegitar".

Grunnen til at folk er trorlig er skeptiske til denne, er vel fordi det er batteri og elektronikk inne i gitaren. Det låter som alle vet dritt. Merkelig nok låter det dritfett med de samme delene inne i små bokser på et pedalbrett et par meter lenger ut i lydkjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke denne, men har et par-tre gitarer bygd over samme tema. Som flere er inne på her, det blir ikke stort til "elgitar", men aldeles kurant med forsterker som "kassegitar".

Grunnen til at folk er trorlig er skeptiske til denne, er vel fordi det er batteri og elektronikk inne i gitaren. Det låter som alle vet dritt. Merkelig nok låter det dritfett med de samme delene inne i små bokser på et pedalbrett et par meter lenger ut i lydkjeden.

Problemet er jo at det som regel ikke er state of the art-greier som sitter i slike gitarer. Spesielt i en forholdsvis billig gitar som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også på.

Den distortionen med maks gain er bråk i mine ører uansett så det er ikke så farlig :)

Men den cleane elektriske og akkustiske lyden høres grei ut og det holder lenge for meg.

Men takk for flotte innspill folkens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.