Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk ett år. Universitetet i Agder vs Høyskolen i Vestfold


Erling

Anbefalte innlegg

Lagde en tråd her tidligere ang ettårstudium i musikk. Der ble HIVE (høyskolen i vestfold) foreslått, og var flere gode tilbakemeldinger. Jeg har sjekka stedet ut, snakket med en lærer der og det ser fint ut. Men jeg har også tatt en titt på ettårsstudium musikk på Universitetet i Agder, men sliter med å komme i kontakt med noen som har noen som helst erfaringer fra det stedet. Så jeg trenger litt input fra UiA for å bestemme meg for hvilket studiested jeg skal velge.

Det jeg lurer på er:

1. Kvalitet på undervisning

2. Mulighet for samspill

3. Miljø innad i studiet

4. Studiemiljø i byen.

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utvilsomt større studentmiljø i Kristiansand enn det er i Horten/Tønsberg, men om det er bedre er nok en smakssak. De jeg kjenner som studerer på HIVE er hvertfall godt fornøyd med miljøet her, men det er jo unektelig mange som gjerne vil til en større by.

Studiemessig har jeg ikke anelse dessverre. Har en kompis som går førsteåret på ett eller annet treårig musikk-løp der nede og han trives godt, selv om han har møteplikt i alle timer, men det han driver med og et årsstudie tror jeg ikke er direkte sammenliknbart på noen måte egentlig.

edit: Klart, lærerne er vel kanskje en del av de samme, og han er veldig fornøyd med sine lærere hvertfall. Han driver dog ikke med gitar.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar duckling. Ja vet at musikkmiljøet der er ganske stort, kusina mi tar en mastergrad i bass der og en jeg vet om tar bachelor i slagverk. Men tenkte litt mer rundt selve ettårsstudiumet, som er, som du også sier, sikkert noe litt annet. Mulig at det blir Tønsberg og HIVE da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk årsstudium på UiA i fjor. Veldig fornøyd. Bra fasiliteter. Bra lærere. Kjempebra miljø (ikke tro på noe Thunderfingers kommer til å hevde).

Det du bør være obs på er at studiet i stor grad er rettet mot pedagogikk, slik at det kan brukes i en lærerutdanning. Har du musikklinje fra før blir teorifagene uansett plankekjøring.

Studiet inneholder fint lite organisert samspill, men går du med gira folk er ikke det noe problem. Det er to fullt utstyrte døgnåpne bandrom som nesten aldri er opptatt, i tillegg til ca. ti mindre øvingsrom. De har også en midilab med 10+ Macer (ministudioer) som er tilgjengelige 24/7.

Som hovedinstrumentlærer får du sikkert en masterstudent fra konservatoriet som fra og med januar i år ligger vegg-i-vegg.

Anbefales på det varmeste.

Heter kusina di Astrid?

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk årsstudium på UiA i fjor. Veldig fornøyd. Bra fasiliteter. Bra lærere. Kjempebra miljø (ikke tro på noe Thunderfingers kommer til å hevde).

Det du bør være obs på er at studiet i stor grad er rettet mot pedagogikk, slik at det kan brukes i en lærerutdanning. Har du musikklinje fra før blir teorifagene uansett plankekjøring.

Studiet inneholder fint lite organisert samspill, men går du med gira folk er ikke det noe problem. Det er to fullt utstyrte døgnåpne bandrom som nesten aldri er opptatt, i tillegg til ca. ti mindre øvingsrom. De har også en midilab med 10+ Macer (ministudioer) som er tilgjengelige 24/7.

Som hovedinstrumentlærer får du sikkert en masterstudent fra konservatoriet som fra og med januar i år ligger vegg-i-vegg.

Anbefales på det varmeste.

Heter kusina di Astrid?

Takk for svar, høres jo fint ut det. Med andre ord så er det mye bra utstyr der nede! Ja kusina mi heter Astrid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk årsstudium på UiA i fjor. Veldig fornøyd. Bra fasiliteter. Bra lærere. Kjempebra miljø (ikke tro på noe Thunderfingers kommer til å hevde).

Og hva kommer jeg til å hevde? Takk Eivind, hadde ikke forventet at du skulle ta en sånn.

Nei, Er en helt grei skole må si det, og miljøet er DELVIS bra, men det forandrer seg jo fra år til år uansett.. Pene og idylliske omgivelser, relativt nye og moderne lokaler (Konsen ligger nå i ett bygg rett bak, men var under bygging når jeg gikk der) Noen meget dyktige og hygglige lærere som gjør alt for at du skal få gjort ditt beste og noen (1) som er mer opptatt av å hevde at enkelte folk ikke skulle vært der. (Noe som for min del var sant, da jeg hadde ikke helt motivasjonen til å være der eller konsentrasjonen til å være student, punktum.)

Men vær forberedt på en ting: Års-studium er beregnet på folk som skal bli Lærere og er derfor veldig pedagogisk tilrettelagt, men tror ikke det eksisterer Musikkutdanning i dag som ikke er rettet mot å bli lærer.

Det skal jeg si, det var et år preget av opplevelser og erfaringer vertfall!

Men dette skal du ikke tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.