Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål rundt musikk, dans og drama.


Hakon

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg kjenner flere som gikk MDD første før de hoppet til SSP, og et par som gjorde det etter andre året MDD også. Jeg er usikker på hvilke fag du må ta som privatist, men dersom du hopper til SSP på andreåret, må du ta 3 fag som privatist tror jeg. Ei venninne av meg gjorde det på tredjeåret, og hun måtte ta 7 eller 8 fag som privatist, over en veldig kort tid.

Det du skal være forberedt på om du velger MDD er lange, lange dager. Begynner 0800, og er aldri ferdig før 15:30, er det vanlige. Enkelte dager er det også vanlig å ha timer utover dette, jeg foreksempel hadde min gitartime kl 1735 eller noe... Det er også prosjektuker, hvor dagene vil være ekstremt lange, sånn typ. 21:00, i sammenheng med forberedelser til musikaloppsetninger og lignende.

Pluss: du får mye bra musikkteori spikret inn, som du uten tvil får bruk for dersom du skal være aktiv innen i musikk. For å nevne noe, funksjonsharmonikk, satslære og tilrettelagt hovedinstrumentundervisning. Alt dette er veldig relevant på søknad til videre studier innen musikk.

Minus: Din trivsel kommer VELDIG ann på kullet, læreren og timeplanen. Du kan være veldig heldig på alle tre frontene, og like uheldig... :P Og arbeidsmengden i andreåret er sykt stor i forhold til første og tredje, men det er ikke umulig.

Min konklusjon: jeg lærte nok til å rettferdiggjøre gangen der. Trivdes ikke så stort, men lærte mye, og det var poenget mitt ;p

Endret av Esa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.