Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Matchless forterkere og Custom shop gitarer


Guitarexpert

Anbefalte innlegg

Vel, på tide med noen nye betraktninger... Tenker på den gangen i forrige århundre, i 1979 da jeg kjøpte meg min første Boogie og "nok en" Fender Stratocaster. Boogie'en kosta meg 7.300 Kr. og Strat'en betalte jeg 6.150 for. Det var tilsammen 2 normale månedslønner, og sikkert og visst et saftig løft for en underbetalt musikant.. det var det jeg var på den tida. Ei årslønn var da (snitt av lønnsmottakere) 86.000 Kr. I dag leste jeg at snittlønna for en lønnsmottaker i Norge (altså en med streitjobb) er 440.000. Hvis dagens musikanter er like opptatt av å låte bra som vi var den gangen, betyr jo det at man havner på Matchless og Fender Custom Shop hvis man er villig til å ofre like mye for godlyden, da. Nå tar vi konsekvensen av det, rett og slett. Rema-butikkene kan få fortsette å selge metervarene sine, og vi (Guitar Workshop) har bestilt et lass med Matchless og 20 Custom Shop gitarer. Prisene blir faktisk det samme som det koster å få det med seg fra USA (med frakt og moms, selvfølgelig). Så kan jo folk komme hit og prøve et utvalg fysisk i stedet for å drømme seg bort på nettet. Hvis de tør... jeg mener, det er faktisk "forskjell på moped og Harley" - og det er "forskjell på trimma moped og trimma Harley" også. Og jeg gleder meg til å fokusere på rasedyra i stedet for å prøve å få mest mulig ut av for eksempel LTD- og Epiphone gitarer og Line 6- eller Blackstar-forsterkere. B) ! Har jeg erta på meg noen nå? Vel, kommer det noen saklige tanker i retur her, skal vi vurdere å "lodde ut" en vaskeekte Cort til den som har det mest tankevekkende innlegget... :huh:

Endret av Guitarexpert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Vizoid. Dette er en annonse så god som noen i mine øyne. Riktignok en veldig spennende annonse, som jeg gjerne er med å og diskuterer.

Gjennomsnittslønn på 440K- jeg er grovt underbetalt!

Hehe, ja i og med at begynnerlønn for siv ing er rundtom der så kan jeg tenke meg at den er litt off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt med på ressonementet ditt, og jeg sier meg forsåvidt enig i det du sier. Jeg tror at det også i dag er folk med ikke akkurat god råd som bruker en stor del av lønnen sin på hobbyen sin, og som synes det er viktig med "ordentlig" utstyr. Samtidig kan jeg lett argumentere med at billig stort sett kan være bra nok for en nybegynner, ihvertfall til man får en pekepinn om man har lyst til å blåse x antall tusen på en skikkelig gitar/forsterker/effekter etc.

Rent personlig så liker jeg at en gitarbutikk har et godt utvalg av gitarer i det litt høyere prissjiktet så man faktisk kan få prøvd instrumentene istedenfor å blindt bestille de fra internett, og synes det er kjempeflott at noen tør å satse på å ha det i butikk da det låser en større del av kapital. Butikk med god service og som ser enhver som går inn døra som en potensiell kunde går foran handel på internett anytime for min del, selv om det skulle være litt dyrere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.