Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dårlig kvalitet når jeg plugger Headsets på ampen min.


Dynasti

Anbefalte innlegg

Ampen min lyder fint når jeg spiller, så straks jeg kobler mine gaming headsets så er lyden hélt elendig.

Hører så vidt når jeg bender på strengene.

høres ut som som en nintendo-8bit megaman eller super mario låt når jeg spiller soloer også. :angry:

Når jeg kobler headsettet å hører på musikk på pcn så låter den veldig bra.

Har hodetelefonene veldig mye å si om lydkvaliteten? Er gaming headsettene virkelig så ille at den kan sammenlignes med nintendo 8bit spill?

Eller er det noen andre faktorer jeg burde se på?

Noen forslag til hvilken headset jeg kan bestille? Helst fra komplett.no.

Er fattig student nå som jeg kjøpte meg en Gibson LP en uke siden. :)

Utstyr :

Gibson Les Paul Goth II EMG 81 85's

Ibanez TBX30R - ampen

Boss ME-70 Multipedal

Headset : Creative Fatality Gaming Headset

Har absolutt ingen anelse hvor jeg skulle poste denne tråden så jeg postet den hit.

Takk i forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns generelt det låter litt bæsj med headset i gitaramper, men det hjelper hvis det er høyttalersimulering på utgangen. Tror ikke det blir så stor forskjell med et annet headset. Låter det like ille hvis du plugger headsettet inn i Boss-brettet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, låter egentlig like ille når jeg kobler den rett på brettet.

Er det mulig å få en ordentlig real kvalitet når man bruker headset i d hele tatt?

Jeg har aldri klart å få tilfredsstillende lyd i headset med direkte tilkobling, så det unngår jeg så langt det lar seg gjøre med mindre jeg MÅ spille helt lydløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever ofte at når man bruker headsett, så høres lyden MYE mer digital ut og man hører hver eneste stygge lyd i tonen..

Men etter at jeg kjøpte POD'n min, ble jeg faktisk veldig godt fornøyd med lyden gjennom headsettet. Eneste som hindrer meg er at jeg ikke liker å få gitarlyden rett inn i ørene. Og for å få trøkk i headsettet, så er det nemlig volum som skal til etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste låter bedre gjennom høytalere enn gjennom headset, med mindre vi snakker om ferdig mikset og mastret musikk - noe som ikke er tema her.

Ettersom vi bor i bygård hvor noe særlig utbredt bruk av gitarforsterker er uaktuelt, så sverger jeg så langt det går til bruk av digitale løsninger som POD og Guitar Rig/Amplitube. Jeg har det samme inntrykket som enkelt her har poengtert. Både gjennom PODen og Guitar Rig (4) så låter det dårligere ved bruk av headset enn gjennom stereoanleggets høytalere. Headsetet jeg bruker er et av bedre kvalitet (Beyerdynamic DT770), men allikevel så låter det utrolig kaldt og sterilt i forhold til når jeg spiller gjennom stereoanlegget/mikserhøytalerne (passive). Har også et sett med små mikse/lyttehøytalere fra Dynaudio som jeg ikke har testet enda..., og lyden gjennom disse vil nok også ha et snev av headset-lyd, da de ikke kamuflerer "feil" like mye som vanlige stereoanlegghøytalere.

Husk også at en mister ganske mye "luft" mellom høytalerne og ørene dine når du bruker headset kontra stereoanlegget/gitarforsterkeren. Slikt har alt å si for hvordan en opplever lyd. Tenk bare på hvor dramatisk forskjell det er å foran, ved siden av, eller bak en gitarforsterker når en spiller. For ikke snakke om forskjellen på en tiltet og en u-tiltet gitarforsterker....

Med alskens digitale gitarverktøy, være seg Axe-FX, Boss GT-XX, POD etc, så har en mulighet til å justere på "air" når en tweaker på innstillingene for høytalerkabinettet, noe som fører til store endringer i lyden. Nettopp denne funksjonen tviler jeg på at Ibanez-forsterkeren eller Boss-brettet ditt har.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.