Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erotic & Passion


vai123vai

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uenig. Jada' date=' fyren kan spille gitar' date=' det gjør ikke at han lager spesiellt spennende og innovativ musikk.[/quote'']

Regner med at du har hørt alt Vai har laget, ettersom du mener du er istand til å uttale deg om saken.

Forteller du meg at jeg må ha hørt alt Vai har laget/spilt/hva som helst, for å uttale meg om jeg liker musikken mannen lager?

Må jeg høre alle Maidenplater for å slå fast at jeg ikke liker det? Må jeg høre alle låtene til Aqua for å bestemme meg for at jeg synes det suger gressmatte?

Jeg liker ikke Vais musikk, jeg synes Vais musikk er for avhengig av gitarspill, og ikke funker like godt enhetlig som den burde. Jeg synes Vai er en kjedelig gitarist. Jeg har ingenting til overs for raskraskraskraske soloer.

Og ja, jeg har hørt en god del av Vais musikk.

Nok svar for deg? Jeg kan godt ta en tre-fire runder til med kverulering, jeg.

tingen er at han spiller ikke bare raskeraskeraske soloer. Hørt låta "Sisters"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. Jada' date=' fyren kan spille gitar' date=' det gjør ikke at han lager spesiellt spennende og innovativ musikk.[/quote'']

Regner med at du har hørt alt Vai har laget, ettersom du mener du er istand til å uttale deg om saken.

Forteller du meg at jeg må ha hørt alt Vai har laget/spilt/hva som helst' date=' for å uttale meg om jeg liker musikken mannen lager?[/quote']

Ja, selvfølgelig. Når du uttaler deg om musikken han har laget, så er det alt. Selvfølgelig kan du mene, og uten problemer stå for, at du enda ikke har hørt noe som for deg er spesielt spennende eller innovativt. Men det har du enda ikke sagt.

En annen side av samme sak er hvilken musikk du har hørt mye på før. Hvis Vai ikke oppfattes som innovativ kan det være fordi du har hørt mye på mange som har blitt influert av Vai, eller det kan bety at du enda ikke vet hva innovativ betyr. www.ordbok.no, så slipper du å slite med vanskelige søk på nettet.

Må jeg høre alle Maidenplater for å slå fast at jeg ikke liker det? Må jeg høre alle låtene til Aqua for å bestemme meg for at jeg synes det suger gressmatte?

Ideelt sett ja' date=' men å like et band er noe helt annet enn å si noe om hvor innovative de er. Innovativitet er noe som mye enklere kan fastslås uten innslag av smak, selv om du ser ut til å mene at det er en og samme sak.

Jeg liker ikke Vais musikk' date=' jeg synes Vais musikk er for avhengig av gitarspill, og ikke funker like godt enhetlig som den burde. Jeg synes Vai er en kjedelig gitarist. Jeg har ingenting til overs for raskraskraskraske soloer.[/quote']

Det er din smak og ingenting er galt med å ha en egen smak.

Og ja' date=' jeg har hørt en god del av Vais musikk.[/quote']

Skal ikke spørre noe om hvor mye du har hørt for å fastslå at ingenting av det Vai har laget er innovativt...

Nok svar for deg? Jeg kan godt ta en tre-fire runder til med kverulering' date=' jeg.[/quote']

Nok svar, hvis du nå utbedrer dem til å være fornuftige så ser det bra ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråd med Hallvardos innlegg.

- Little Green Men

- Junkie

- The Boy/Girl Song

- F*uck Yourself

- Burning Down The Mountain

- Chromatic Insomnia

- I would Love to

- Touching Tongues

- Deep Down Into The Pain

- Kill The Guy With The Ball

- Brother

- Dyin' Day

- All About Eve

- Lucky Charms

- I'll Be Around

- Being With You

- See Ya Next Year

- Celluloid Heroes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' selvfølgelig. Når du uttaler deg om musikken han har laget, så er det alt.[/quote']

Slutt å kverulere så himla mye. Hovedpoenget her er at jeg ikke liker musikken til Vai, dels fordi jeg synes det er kjedelig, dels fordi jeg ikke har sansen for den sjangeren, dels fordi jeg synes det er ensformig å basere musikk så mye på ett enkelt instrument/en enkeltgitarist, dels fordi jeg ikke har mye til overs for raskraskraskronk, som ejg ofte føler går utover feelingen og harmonien i en låt (ikke nødvendigvis). Jeg liker ikke Steve Vai, deal with it.

Og når det gjelder "ALT": Dette blir pokker meg for dumt. Når man snakker om å like et band/en artist, og noen sier at de ikke gjør det, så er det selvsagt at de ike har sittet og hørt igjennom all musikken de ikke engang liker. Si meg, liker du Aaron Carter? Ikke det nei, vel, du har ikke hørt "Crazy Little Partygirl" i liveutgave på den asiatiske utgivelsen av hans tredje album, har du vel? HA. Faktum er at du ikke liker Aaron Carter fordi du ikke liker det du har hørt av, nettopp, Aaron Carter. Du står fremdeles fast på at du ikke liker musikken til Aaron Carter? Du gjør det ja? Nettopp.

et er forresten håpløst å argumentere imot mine høyst subjektive synspunkter (slik synspunkter skal være).
Nok svar' date=' hvis du nå utbedrer dem til å være fornuftige så ser det bra ut. [/quote']

Hvilket du feilet stort med. Den eneste fornuften du kunne utøvd her er å innse at folk har forskjellige meninger om musikk, og sånn er det egentlig med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har å utsette på Vai er først og fremst lyden hans, den har ikke en identitet, eller dynamikk som lyden til for eksempel Yngwie.

Personlig har jeg stor sans for "Fire Garden"-albumet, noen spesielt bra sanger der. Ellers så er ikke Vai noe som jeg vil høre på, det virker som om den primære metoden hans for å være varierende på er å lage unaturlige lyder med gitaren. Det jeg har mest respekt for når det gjelder Vai er teknikken, og i frohold til andre folk så er det ikke et SÅ stort plusspoeng i min bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har å utsette på Vai er først og fremst lyden hans' date=' den har ikke en identitet, eller dynamikk [/quote']

Ikke dynamikk?

Det er feil.

"Dynamikk" er som "innovativ" ikke et begrep som er subjektivt.

Vai har i høy grad mye dynamikk i spillingen sin. Hør på låter som "Warm Regards", "Hand On Heart", "Blood And Glory" (and the list goes on).

Alle kan ikke like Vai, men utifra ordenes rett betydning er/har vært innovativ, og han har generellt sett mye dynamikk i sangene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.