Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til hva jeg gjør feil?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk RS-kitet(pre-wired) som jeg bestilte, og har loddet tilsynelatende alt riktig i forhold til skjemaet jeg fikk med. Problemer nå er at på neck pickupen får jeg en slags svak, dårlig lyd, og fra bridge pickupen får jeg lyd, og noe jævlig med støy.. Så, er det noen som veit hva jeg kan ha gjort galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det et relativt dumt spørsmål når jeg sier at jeg har loddet alt tilsynelatende riktig i forhold til skjemaet?

Det sitter fast, hvis det er spørsmålet ditt.

Skal se om jeg får tatt no bilde som klarer å vise noe..

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du har kontakt mellom skjermestrømper og andre ledere på ett eller flere steder og at skjermestrømpene på ulike kabler i tillegg ligger inntil hverandre. Jeg ville personlig ikke brukt denne typen ledere til point-to-point lodding på denne måten, siden det er så lett å få kontakt mellom skjermestrømpene og andre elektriske punkter du ikke vil at skal ha kontakt. Dette skal jo skjules inni gitaren etterhvert også, og det skal ikke mer til enn at en kabel flytter seg, så har du kontakt på et punkt der du egentlig ikke vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg forstod riktig, Sarge, men skal ikke de skjermestrømpene ligge inntil hverandre? Var jo de jeg fikk med i pre-wired kit fra RS så ville jo regna med at det ikke gjør noe ? :P

Kjører noen teipbiter ned til loddingene så jeg får separert dem hvis det skulle være noe inntil hverandre, og ser om det funker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg rydda litt nedi der, kan ikke se noen kortslutninger nå, og det som skjedde var at nå har jeg samme støyen på både bridge og neck, vet ikke om det er et skritt frem eller et skritt tilbake..

Lurer fortsatt på dette med skjerminga på ledningene, om denne lager en form for kortslutning dem imellom? Virker ulogisk, dog.

Okay, det kommer og går litt ettersom om jeg dytter på litt ledninger inni der, men klarer ikke helt å finne ut hvor feilen ligger.. Når støyen blir borte blir det bare skikkelig ræv-lyd..

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.