Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Western gitar


Dolven

Anbefalte innlegg

Vel, for en uke siden kjøpte jeg meg en el-gitar, og nå har mora mi bestemt seg for at hun heller vil at jeg skal skaffe meg en akkustisk. Dermed trenger jeg en billig gitar. Foretrekker western.

Så billig som mulig med grei lyd i, hadde vært fint.

Har kikket på Epiphone DR 100 Vintagre Sunburst, liker ikke Ebony eller Natural så veldig godt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den prisklassen er vel Epiphone så bra som noe...

Alternativt en Squier SA-105 Sunburst, kanskje?

Eller en Yamaha F310PTBS, muligens? Mange som synes Yamaha lager kvalitetsprodukter i de rimelige prisklassene.

Jeg hadde tenkt å si at jeg liker min Washburn Limited edition med heltre i lokk og bunn som gir klang og sustain og med en veldig spillbar hals, men jeg tror vel at utseende og pris er såpass viktig for deg at jeg tror du har funnet et bra valg. Gitaren jeg tenker på kostet meg over 3000 i 1991, så det er vel ikke dette du er på jakt etter, tror jeg.

Bare husk på at du skal ha et instrument du liker å spille på. Ikke noe kjøp er dyrere enn å kjøpe noe som er så dårlig at det ikke blir brukt.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Yamaha FG 730 S som jeg betalte 2995,- for hos 4sound, ble fortalt at det var en kampanjepris. Er ikke så flink på gitar selv, men en kollega her på båten jeg jobber på er en habil gitarist. Han skryter fælt av denne gitaren min, lettspilt og god lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.