Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skifte farge på gitar?


Guitar Master

Anbefalte innlegg

Jeg har en svart Gibson Les Paul Studio og lurer på om det går ann å skifte farge på den? Den svarte fargen er så trøtt og kjedelig. Hvis det går ann hvor mye kommer det til å koste?

pøh, skifte farge på gitaren. svart er kult det ^^

Hø? :blink:

Du får bestemt deg?

Men om du klarer å ribbe gitaren for hardware før du leverer den inn til maling omlakkering så sparer du nok en tusenlapp.

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekte også litt med tanken på å omlakkere den ene gitaren min, men fant ut at jeg ville beholde den orginal. Fant kjapt ut at dette var noe som burde gjøres ordentlig, og da blir det fort dyrt. Hadde jeg vært deg ville jeg heller evt solgt den og kjøpt en i den fargen du foretrekker. En såpass fin gitar som du har fortjener en ordentlig lakkjobb, og tror du må regne med 3-5 lapper for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fra spøk til revolver - å lakkere om en gitar med limt hals er ikke bare-bare. Du må enten lakkere hals og headstock i tillegg til kroppen, eller nøye deg med en kjip overgang til opprinnelig farge et eller annet sted rundt der halsen møter kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

silverburst3.jpg

Tenkte meg noe sånn som dette, bortsett fra at svartfargen kunne kommet litt mer innover

Fett med silverburst :)

Men burde sikkert få noen som kan det til å gjøre det, viss du ikke har lakka så mye før så er det nokk ikke så enkelt å få det fint.

Men man kan jo alltids prøve seg fram på ei trefjøl eller noe. Må nokk i så fall bruke sprøyte, er ikke så enkelt med sprayboks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.