Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reisegitar, hjelp til å velge


Hydrox

Anbefalte innlegg

Har lyst å kjøpe meg en liten gitar til å ha med meg på jobb og trenger litt innspill. Sitter MYE og glor i taket på jobb og da er det jo kjekt å nytte kjedelige timer på vakt til å lære seg litt gitarspilling. Har trålet nettet en del nå og funnet noen alternativ.

- Morgan Traveller W-01ce

- Baby Taylor Mahogny (sies å låte best, men det kommer vel litt an på smak)

- Martin LX-1

- Sierra ST10

I og med at jeg er rimelig fersk på gitar så har jeg ikke de helt store forutsetningene for å gjøre et godt valg selv. Håper det finnes noen her inne som har litt erfaringer med noen av gitarene jeg har nevnt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen erfaring med de du nevnte, men jeg tenkte gi deg ett alternativ til.

Har du sett på G# gitaren (G-Sharp)?

Denne har jeg selv. Har prøvd ett par av disse og synes de låter godt når de plugges inn i en amp.

Drawbacket er at den bærer preg av å være en økonomimodell laget i Kina dog... i allefall de to jeg har prøvd.

Den ene kjøpte jeg likevel da jeg liker lyden veldig godt og kan faktisk bruke den til noe konstruktivt.

Edit: Nå så jeg at denne lå i akkustisk, men jeg tror det lages G# akkustisk gitar også... har jeg ikke prøvd.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk størrelse på den der G# gitaren men tenkte på noe akustisk så slipper jeg å drasse på amp. Jobber på båt og gitaren blir nå drasset mellom lugaren og kontrollrommet temmelig hyppig og da blir fullsizen min litt stor. En 3/4 vil også være mye lettere å ta med seg på flyet når jeg reiser til og fra jobb.

At det ikke er så mye lyd av en 3/4 gjør ikke noe i og med at jeg sitter i et lite kontrollrom eller på en liten lugar. Men selvfølgelig litt ok lyd er jo å foretrekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de muligens ser akustiske ut, så er de ikke det. Alle G#-gitarer er solid body så vidt jeg vet. Når det er sagt, så tror jeg neppe du finner noen bedre reisegitar enn denne.

Sven Lundestad har en akustisk (klassisk) versjon av G#.

Endret av tinitus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er på utkikk etter det samme sjøl, egentlig. Har prøvd en Walden T550 som låt meget bra. Det som frister mest er nok en Seagull Coastline Grand (Parlor, men det er jo ikke så langt unna travel-størrelse), men de er det jo ikke så mange av her på berget.

Endret av Kølabrennern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.