Gå til innhold
Imaginos

Flytte audio-tracks fra Cubase til Logic

Anbefalte innlegg

Har spilt inn noen audiospor i Cubase 5 (PC) ifm preproduksjon, som skal jobbes videre med i et annet studio som bruker Logic 9 (Mac).

Eneste måten å flytte de på er såvidt jeg kan se å eksportere hvert enkelt audiospor til wav e.l. og deretter importere i Logic. Finnes det noen enklere måte?

Endret av Imaginos

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle audiofilene du spiller inn blir automatisk lagret i mappen for prosjektet. Så du kan bare kopiere de filene der, trenger ikke å exporte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan eksportere med OMF. Vet ikke hvor bra det blir til logic, men vi tro at det er om å gjøre å ha det så enkelt som mulig. Det er forsøket verdt. Søk litt på forum, så kanskje du får noen tips. Du finner valget under "export" i Cubase.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for forslag!

Alle audiofilene du spiller inn blir automatisk lagret i mappen for prosjektet. Så du kan bare kopiere de filene der, trenger ikke å exporte :)

Mulig jeg har oversett noe, men jeg finner bare audio-takes hulter til bulter i Pool-folderen. Siden jeg har flere mer eller mindre overlappende takes for hvert audio-spor, så kan jeg ikke kopiere direkte herfra.

Du kan eksportere med OMF. Vet ikke hvor bra det blir til logic, men vi tro at det er om å gjøre å ha det så enkelt som mulig. Det er forsøket verdt. Søk litt på forum, så kanskje du får noen tips. Du finner valget under "export" i Cubase.

Finner ikke noen OMF-option (har Studio.versjonen av Cubase 5, kanskje OMF ikke er inkludert), men jeg fant en Batch Export option som sparer endel tid og arbeid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.