Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Squier


Yo9

Anbefalte innlegg

hei har ein gammel fender squier liggende . .

den ble kjøpt på 90tallet som min første el-gitar ,å den blir vel værende hos meg til jeg går i penalhuset :lol:

elektroniken er ikkje helt bra . di 2 "tone" knappene funker ikkje

jeg lurer på å bytte pickups på den ..

-noen som har erfaring med disse gitarene ?

-eventuelle tips om hva som kan vere bra å sitte i denne gitaren ?

-om standarpickupene er bra nok fra før av ?

ser det selges komplette plekterbrett med alt i. . men ville nå lage ein tråd her å se om jeg fikk noen respons :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=26222659&reference=2011/1/9/9/262/226/59_241625619.jpg kan dette være noe ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en Korea produsert gitar er ikke elektronikk og pickups all verdens å skryte av akkurat. Mange fra Japan har bra pickups osv.

Pickups avhenger jo av hva du ønsker deg av lyd da og hva du bruker gitaren til. En strat kan låte som hva som helst nesten med de riktige pickupene og forsterkeren.

Og som det nevnes - tonekontrollen skal ikke fungere på bridge pickup, bare så du er klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen Squiere er dritbra, prisen tatt i betraktning. Japan-Squiere, Classic Vibe-serien etc. er gitarer som er vel verd å beholde som ekstragitarer eller til og med hovedgitarer, spesielt om man « oppgraderer » dem litt. Ellers er det viktigste at DU liker gitaren og at den ikke gir deg noen problemer.

For meg er pickuper noe man skifter om man vil ha noe konkret. F.eks. mer output, mindre støy, varmere lyd, etc. Hva liker du/ liker du ikke med de eksisterende pickupene ?

Ellers er det ofte en god idé å skifte potensiometrene og evt. mekanikken (stol og stemmeskruer) på Squiere, da det ofte er det svakeste leddet. En oppimpet Squier kan ofte være en riktig god øks med lite eller ingenting å utsette på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://img17.imageshack.us/i/03012011343.jpg/ (fikk ikkje til dette)

dette er japan kopi ja . . står "silver series"

serial nummeret begynner på M123456

har lest meg til at det muligens står "originals Richard" i denne.sier meg lite :)

plugget den i isted . . TONE fungerer fremdeles ikke på top,mid eller bot pickup

eneste jeg har å utsette på gitaren egentlig er gitarstøy. litt summing.

jeg får sjekke det eletriske først og da kan jeg eventuelt ta ein vurdering om jeg liker lyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg har å utsette på gitaren egentlig er gitarstøy. litt summing.

jeg får sjekke det eletriske først og da kan jeg eventuelt ta ein vurdering om jeg liker lyden :)

Summingen kan rett og slett være singlecoil - støy. I så fall vil f. eks. et sett med DiMarzio Area 57/ 61/ 67 hjelpe på dette. Vil du ha mer gass, finnes det en haug andre alternativer. Det å skifte tre mikker er ikke gratis, men det kan gjøre gitaren mange hakk bedre.

Summingen kan muligens også forbedres ved å skifte ut noen potter og/ eller kabler. Dette kan være et greit hobby/ kompisprosjekt, men om du gir arbeidet til en profesjonell, kan i verste fall reparasjonene nærme seg gitarens verdi... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...husker min første gitar. SQUIRE by Fender, made in Korea.....var ikke akkurat noe kvalitets stempel den gangen. Leverte den inn til en gitarwizard for å få sjekket en merkelig knekkelyd i halsen. Da jeg fikk den tilbake så spurte han om jeg noen gang hadde fått tonepotmetrene til å fungere, noe jeg kunne avkrefte. Var visst ikke så rart, for de var ikke koblet til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Classic Vibe Custom tele som jeg er godt fornøyd med. Oppgradert med Dimarzio Twang King pickuper, bro, messingsadler og elektronikk fra en slaktet Highway 1 låter det meget bra, selv om de originale pickupene ikke er dårlige. Jeg har eid noen Mexico-fendere og tre amerikanere og denne gitaren står ikke tilbake for noen av dem når det gjelder finish og spillefølelse. Elektronikk og tunere er selvsagt av det billige slaget. De føles litt "slarkete" selv om de fungerer greit. Hvis du handler tele på budsjett så gi ihvertfall Classic Vibe en sjanse.

familien054.jpg

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat blitt ferdig med å fikse min Squier. Blei dritfornøyd egentlig :-) bilder ligger i tråden...

ja jeg fikk med meg dette! søt gitar btw:) . . derfor eg dro frem min gamle squier etter det ble skreve så mye positivt ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte nettopp en Vintage Modified med hardcase og oppgradert mekanikk for noe over to lapper - noen fikk seg en usedvanlig god børsje til småpenger.. Jeg hadde glatt valgt en slik fremfor en ny Fender mex standard. Og for å nevne det, det var absolutt ikke noe galt med original mekanikken på den gitaren, meget greie stemmeskruer og helt grei tremolo, samt grei elektronikk og pickups. Om jeg skulle pirke på noe måtte det bli de originale sadlene, som var av bare sånn passelig kvalitet. Akkurat som på Fender Mex standard med andre ord ;)

Den modellen jeg solgte var forøvrig produsert i India.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående om plekterbrettet passer eller ikke. Det du må sjekke er om skruehullene er plassert som på din gitar. Det er noen variasjoner der basert på modeller. Selve brettet passer med meget stor sannsynlighet (dersom det er et Fender-brett). :)

Mal gitaren rosa med rull, sleng på noen fine mikker, og du har gitar i mange år! :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.