Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pod XT


Erling

Anbefalte innlegg

Hm, har hatt PodXT en god stund nå men sliter med og få til gode "clean" og halv-rocka sounds.

Har dessverre ikke oversikt over hva alle de forskjellige effektene gjør, og hva som kan hjelpe meg til en bedre lyd.

Clean:

Får ofte en litt for "kort" og for lite fyldig og "varm" tone. Sliter også med og få lyden til å vare uten at det høres "unaturlig" ut.

Mer gain'a:

Blir samme problemet, sliter med å få til den varme og samtidig "taggete" rocka lyden. Har noen noen tips til effekter, forsterkere eller lignende for å hjelpe til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at du forteller Pod'en hva du kobler den til....det er stor forskjell om du kobler den til en gitarforsterker eller et stereoanlegg/P.A

Sjekk manualen under "What are you connecting to?" 3.2 og 3.9

Your PODxt needs to adjust itself to deliver the best possible sound depending on what

you're connecting to.

Press the Tune/System button and turn the Select knob

clockwise until the display asks, "What are you connecting to?"

studio direct—When plugging PODxt straight into a P.A., or using in-ear monitoring

systems, press the Soft Button below dest and turn the Effect Tweak knob to select

studio direct for amazing amp and effect tone, night after night.

COMBO FRONT, COMBO PWRAMP, STACK FRONT & STACK PWRAMP—

Choose one of these modes when you're plugging your PODxt into another guitar

amp, or a power amp and guitar speakers.

When you're running Amp Modeling in your

PODxt with one of these modes activated, the Mic and Room components of A.I.R.

are turned off, and the Cabinet Models are revoiced to sound their best coming through

the kind of speaker you choose. The "Pwramp" variations should be used when you're

running straight into a poweramp driving speakers, or running into the effect return of

an amp so that its own preamp is bypassed and you're getting your PODxt's signal right

to the power amp section. Choose a "Front" variation when you're plugging right into

the front of a combo amp or head, which will also run you through that amp's preamp

section.

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den på fredag. Må innrømme at det var dristig av min gode venn Olav og inkludere så store og kjente sanger som Another Brick in the Wall, men synes det var bra. Bortsett fra koret som sugde balle, soloen var fin, selvom du slurva litt på starten, fy! haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det var fredagen jeg bestemte meg for å skru på tuneren rett før starten av soloen. Anbefales ikke.

Litt on-topic; knottene på M9 sitter alt for nærme. Kleint å stå på battle of the bands og skru på tuneren i stedet for delayen når man riffer litt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Send meg epostadressen din via PM, så kan jeg sende deg et par presets til POD'n din hvis du er interessert?

Det verste som skjer er at du ikke liker dem og lar være å bruke de! ;)

Har jobbet litt den og funnet et par clean og crunchy-lyder som jeg syns låter ganske gromt!

Nøkkelen ligger i å velge riktig kabinett og mikk. Det har utrolig mye å si for lyden.. :)

Anbefaler deg å betale et par kroner ekstra for en ekstrapakke med presets..

KJøpte selv Metal Shop-pakken og angrer ikke et sekund på det..

Vurderer å skaffe meg en pakke til etterhvert når jeg får penger.. Men det er egentlig bare snakk om ca 280kr per fra line6.com ;)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.