Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innspilling, hjelp!


martin B

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat begynt med litt musikkinnspilling av låter som jeg lager selv, og jeg trenger litt hjelp her : )

Jeg har kjøpt M-Audio FastTrack Pro lydkortet, MT87 MK II mikrofon og der fulgte det med en preamp som heter TUBE MP.

det jeg sliter med da, er å velge programvare der jeg skal spille inn på, og hvordan jeg får til en bra lyd med el-gitaren, jeg har prøvd ut guitar rig 4, men det funka ikke, for jeg forstod det ikke helt.

Det jeg har gjort nå er å plugge inn elgitaren gjennom en enkel pedal (Metal Zone MT-2) og der får jeg en ganske "grei" distortion lyd..

Men jeg vil ha det bedre! for jeg har ikke noe reverb osv. så lyden blir ganske stygg, og resultatet av innspillingen blir veldig dårlig.

jeg tror gitaren henger littegrann etter da jeg spiller, tror dette skyldes latency.

jeg vet ikke helt om dette var noe bra forklart, men om dere forstod det, værsåsnill å hjelp en amatør med innspillingen sin! :)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så kan jeg vel anbefale Cubase. Hold deg hvert fall langt unna Essentials versjonen av Pro Tools M-Powered.. Den er helt ubrukelig!

Guitar Rig funker fett, du må bare lære deg det. At du ikke forstår det i starten er greit nok, men ikke bare gi opp selvom!

Hvis du har en forsterker kan du jo prøve å mikke opp den med mikrofonen du har, og se hvordan resultatet blir da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da jeg plugger i alt, også setter jeg på guitar rig og velger hva jeg skal "bruke", og finner en bra sound, så henger den liksom etter,, også er den en "clean" sound over den igjen hvis du skjønner..

Du må justere latency og mute ut direkte-monitoiringa fra lydkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der ja, da skal jeg vel justere den opp da? og hvor mye ca?

haha, er litt noob da skjønner du ;)

Du justere ned så mye som mulig. Hvor mye du kan justere ned uten at maskina kneler, kommer an på hvor kraftig maskina di er, men du må vel ned i under 10 ms. hvis det skal veære sånn nogenlunde levelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.