Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et visdomsord...


Peri

Anbefalte innlegg

Klippet ut noe fra et nylig intervju med Steve Lukather, som jeg synes var bra sagt:

I should relax and let the music come! The Japanese are wonderful like that, opportunities like that never happen. I'm going to Japan with Nuno Bettencourt, great guy, amazing musician. I've never played with him before... he'll probably blow me off stage but it will only make me better. I welcome a kick in the ass. I'm not sitting around practicing finger tapping, as a matter of fact; I don’t do it anymore. Unless your name is Eddie, Vai, Satch or Yngwie it's not allowed... Eddie first, as he brought it to the party. The cats I'm into at the moment are guys like Sco, Stern, Metheny, Henderson and Dean Brown from NY. I mean the real cats! These are the guys I look up to. Some guy playing a harmonic minor fucking scale at a ripping pace is about as exciting as fucking your Grandma [laughs]. It's a great parlour trick but where’s the music? When I jam with Larry Carlton and all of a sudden he breaks his improvisation... 5-part harmony for 5 minutes, not knowing what he's going to play next and never repeats himself after 4 weeks on the road... know that’s a guy I look up too.

The widdly, widdly shit is very impressive and I love it... I still love flash guitar and I think anybody who does it is amazing but often the compositional skills are not as good as the technical ones. I think about it like this... If you practice masturbation all your life and you get to fuck Claudia Schiffer, you can't get your dick hard! [Luke starts yelling] FUCK!!! AWWW, NOT NOW, GOD I HAVE CLAUDIA SCHIFFERS PUSSY IN MY FACE AND I CAN'T GET IT UP! AWWW, hahaha!

EG: [Laughing] plus, you'd have wrists like Popeye...

Luke: Know what I’m saying... you put to much pressure on yourself. I mean once you've invented the wheel, how do you invent another wheel? How good does EVH have to be... now he's taking shit! The guy invented a whole way of playing and now because he's middle aged people are like “he's lost it”... fuck anybody who says that! Look at the top ten of guitar players right now, who's the best player... is there any guitar haha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Legger til en som jeg ikke likte i det hele tatt.

Men den er kanskje av interesse for noen:)

Luke: Yeah man! Well, Petrucci is an old friend of mine, we've jammed together before. We have the same guitar company... he's one scary cat. The whole band [Dream Theater] is just absolutely killer. He's another alien and such a great guy... somebody that good! I am still a student and if I want to hear greatness I like to be around greatness! I want to learn how the fuck they do that... what are they thinking about when playing that shit. I remember Petrucci, Steve Morse, Albert Lee, and myself jamming at the MusicMan thing and I remember thinking “what the fuck am I doing up here with these guys... I should be the beer roadie”.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bemerkelsesverdig at han ikke liker de som spiller fort, bortsett fra de tre han nevnte i forbindelse med EBMM. De spiller jo aldri fort, ingen av dem tapper heller, eller jo! De gjør det alle sammen, stemmer det...

Han har jo spilt alt av "flash" gitar selv, og når fingrene ikke lenger henger med er det vel en naturlig livbøye å slentre over i korridoren for de tregere som spiller mer "musikk". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til en som jeg ikke likte i det hele tatt.

Men den er kanskje av interesse for noen:)

Luke: Yeah man! Well, Petrucci is an old friend of mine, we've jammed together before. We have the same guitar company... he's one scary cat. The whole band [Dream Theater] is just absolutely killer. He's another alien and such a great guy... somebody that good! I am still a student and if I want to hear greatness I like to be around greatness! I want to learn how the fuck they do that... what are they thinking about when playing that shit. I remember Petrucci, Steve Morse, Albert Lee, and myself jamming at the MusicMan thing and I remember thinking “what the fuck am I doing up here with these guys... I should be the beer roadie”.

Men det likte jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bemerkelsesverdig at han ikke liker de som spiller fort, bortsett fra de tre han nevnte i forbindelse med EBMM. De spiller jo aldri fort, ingen av dem tapper heller, eller jo! De gjør det alle sammen, stemmer det...  

Han har jo spilt alt av "flash" gitar selv, og når fingrene ikke lenger henger med er det vel en naturlig livbøye å slentre over i korridoren for de tregere som spiller mer "musikk". :P

Hehe, fingrene hans henger fortsatt med :wink: Skulle hørt det akustiske solonummeret hans i larvik du...Synes forøvrig Luke spiller utrolig mye kulere enn petrucci. Men meg om det, smaken er som baken, whatever.

Sinnsykt fett intervju, forresten, les resten på

http://www.stevelukather.net/Interview.aspx?id=43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Å herregud hva da, Roar?)

Sånn jeg er det er det å spille fort en øvelse eller en enkelt effekt som kan funke bra i visse sammenhenger.. Når du instinktivt legger av gårde så fort du makter når soloen kommer så har du feila alvorlig!! En gitar er ET instrument, spiller du i et band er det summen av alle instrument som blir ei låt. Om du ikke klarer å tilpasse deg det de andre gjør, men ser på det å bare spille fort som noe bra å gjøre for låta så er du kanskje gitarist, men ikke musiker.

Folk som kan lage bra låter imponerer meg, ikke raske gitarister..

Jeg har ikke kjent noe til Steve Lukather før, men etter å ha lest dette klippet fra intervjuet har han automatisk fått en stjerne i boka mi og jeg kan uten å nåla plassere han passe høyt på lista! (LYSÅR foran Satch, Vai og Yngwie! Eddie var først ute.. Og han har evner til å skjønne låter og "feeling" så han ruver fremdeles i toppen et sted)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel! Utbredt dobbeltmoral! Advarsel!

For "jazzere" som de han nevner er det like naturlig å spille "5-part harmony for 5 minutes, not knowing what he's going to play next and never repeats himself after 4 weeks on the road" som det for de kjappe gutta er å spille "a harmonic minor fucking scale at a ripping pace".

Han kan tilfeldigvis "a harmonic minor fucking scale at a ripping pace" ut og inn ettersom han selv har brukt den titt og ofte. Hva sier de om gresset? Noe om grønnere på den andre side?

I mange tilfeller er det mer "imponerende" med ting man selv ikke kan (og dermed verdt å se opp til), enn det man selv behersker.

Derfor, Luke er en taper. Han kan ikke spille gitar, bare fjaser rundt med teite akkorder som aldri helt passer inn med hva de andre spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.