Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjekt Ibanez Roadstar II (RS230) fra 1984-85


Anbefalte innlegg

Hei

Har en gammel Ibanez RS230 liggende som jeg tar frem til tider. Den har fulgt meg i mange år, men begynner både å spille litt dårlig samt se noe gammel ut. Siden dette er en kuriositet for meg har jeg ingen planer om å kvitte meg med den. Vil der i mot fikse den opp og få den fin og spillbar igjen. Har lest meg til mye rundt det tekniske angående gitarer og har noe erfaring innen lodding og generell elektronikk, men det hadde vært fint med noen innspill som kan gi meg gode ideer jeg ikke tenker på selv.

Tenker først å demontere den helt for så å slipe ned kroppen for å lakkere den på nytt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med halsen ennå, men båndene må slipes. Trenger så nye deler som skruer og fjærer. ledningene til pickup'ene, pickup-velger og potmetere bør skiftes (tynne og slitne etter alle årene). Får se om jeg koster på nye pickup'er.

Har god tid på meg med dette prosjektet og må ta litt etter hvert da jeg har andre ting å gjøre også :-).

Håper som sagt på innspill og gode råd.

Endret av NightHawk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.