Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dårlig lyd i forsterker/gitar?


Ibanezrgt

Anbefalte innlegg

Heisann :) Spilte gitar flere timer om dagen for noen få år tilbake, men den ble lagt mer på hylla når dame, skole og boksing kom inn i bildet. Det har stått mer eller mindre urørt i ca 2 år.

Så har jeg flyttet nå, og gitarene følgte selvfølgelig etter og jeg merket at jeg begynte å klø i fingrene etter å spille. Jeg kobla meg opp og begynte å spille å ble veldig forundret når lyden var helt tam! Uansett hvordan jeg vrir og venter på knottene så får jeg aldri den lyden jeg syntes jeg hadde før. Det var litt "children of Bodom" aktig lyd, men det høres bare ut som om jeg spiller på en gitarpakke fra El Kjøp.

Dette er da en Ibanez Rgt og en Marshall Atv 100x

Jeg har prøvd å bytte jack, men uten hell. Noen som har noen ide om hva dette kan være? Strengene er slitne å trenger absolutt nye, men har aldri opplevd dette før.

hva kan det være? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Spilte gitar flere timer om dagen for noen få år tilbake, men den ble lagt mer på hylla når dame, skole og boksing kom inn i bildet. Det har stått mer eller mindre urørt i ca 2 år.

Så har jeg flyttet nå, og gitarene følgte selvfølgelig etter og jeg merket at jeg begynte å klø i fingrene etter å spille. Jeg kobla meg opp og begynte å spille å ble veldig forundret når lyden var helt tam! Uansett hvordan jeg vrir og venter på knottene så får jeg aldri den lyden jeg syntes jeg hadde før. Det var litt "children of Bodom" aktig lyd, men det høres bare ut som om jeg spiller på en gitarpakke fra El Kjøp.

Dette er da en Ibanez Rgt og en Marshall Atv 100x

Jeg har prøvd å bytte jack, men uten hell. Noen som har noen ide om hva dette kan være? Strengene er slitne å trenger absolutt nye, men har aldri opplevd dette før.

hva kan det være? :(

Er det Pål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et strengebytte bør gjøre susen ja.

Hvis ikke så kan det jo være noe i at du ikke har rørt gitaren på en stund(2 år?) Hvis du spiller dårligere nå enn du gjorde for to år siden, så er det jo naturlig at det ikke låter like tøft heller.

Ellers kan det jo hende at din mening om gitarlyd har forandret seg med tiden også. Jeg tror f.eks ikke jeg hadde vært så veldig imponert over lyden jeg selv hadde for noen år siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.