Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pentatonani


Duckling

Anbefalte innlegg

Fant ut jeg ville teste å spille inn litt med lydkortet mitt. Fant et bluesrock backingtrack, fant en ålreit preset i Amplitube og spilte inn litt. Jeg er litt tregstartet, så selv om det ikke er kjempebra i starten så blir det ganske greit etterhvert. (synes hvertfall jeg)

All form for konstruktiv kritikk mottas med takk!

http://soundclick.com/share.cfm?id=10274698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut jeg ville teste å spille inn litt med lydkortet mitt. Fant et bluesrock backingtrack, fant en ålreit preset i Amplitube og spilte inn litt. Jeg er litt tregstartet, så selv om det ikke er kjempebra i starten så blir det ganske greit etterhvert. (synes hvertfall jeg)

All form for konstruktiv kritikk mottas med takk!

http://soundclick.com/share.cfm?id=10274698

Først, ville jeg miksa kompet litt opp, evt gitaren litt ned.

Ville prøvd å legge på litt vibrato og feel gjennom låten. Kanskje også spille litt mer variert. Jeg følte det ble veldig monotont og "likt" spilt over hele fjøla.

Kunne også lagt inn litt pauser ol for å variere litt!

Ellers veldig kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd å legge på litt vibrato og feel gjennom låten.

Jeg finner ikke noen feel-effekt hverken i Amplitube, GuitarRig eller Cubase :(

Kanskje også spille litt mer variert. Jeg følte det ble veldig monotont og "likt" spilt over hele fjøla.

Kunne også lagt inn litt pauser ol for å variere litt!

..blues skal jo være ensformig, monotont og kjedelig :D

Men seriøst, takk for tilbakemelding. Skal mikse ned gitaren litt ved neste innspilling. Hører jo egentlig at den er litt høy når du nevner det, men lett å høre seg blind på ting selv på kort tid.

Skal tenke litt mer over de andre tingene du nevner når jeg øver videre. Målet mitt primært er å kunne improvisere kortere soloer og ikke lage mange minutters instrumentaler, men variasjon er jo greit å få til uansett så jeg ikke spiller konsert med 40 like gitarsoloer :) Jeg har i alle år holdt meg til å spille rytme og har først nå nylig begynt å få litt taket på pentatonskalaen, så jeg har litt lett for å låse meg i faste bokser som youtube-lærerene alltid snakker om, så jobber med å komme meg ut av dem og variere litt, men lett er det ikke i starten. Fort gjort å rote seg bort ^_^

Ellers kult at du likte det, om det ikke bare er noe du sier for å være hyggelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det låt ganske greit, jeg. Det er jo begrenset hvor høyt man vil ha et midikomp i miksen! :P

Hvis jeg skal gi noen tips ifht. spillinga, kunne og burde du tenke litt pauser. Grunnen til at det blir litt monotont, er at gitaren går hele tida. Spill et "lick", pause noen slag, spill et lick som ender i en tone du drar ut osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.