Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Deluxe


Detersykt

Anbefalte innlegg

Har du råd til en american deluxe bør du prøve dem og vurdere selv ;)

For noen uker siden prøvde jeg en Fender American Deluxe stratocaster "back to back" med min Classic Player 60's strat med DiMarzio - mikrofoner.

Kvalitetsmessig må jeg si at jeg synes forskjellen var sjokkerende liten. Gripebrettet, båndene etc. var av samme kvalitet, halsprofilen var forskjellig men her går det mer på smak og behag, begge gitarene var lette og velklingende (til tross for litt tykkere polyesterfinish på Classic Player'en?) men jeg synes tremoloen på Classic Player'en var bedre mht. klang, begge gitarene holder stemningen godt, selv om Classic Playeren ikke har locking tuners, synes DiMarzioene jeg har satt i (solo, heavy blues og area '67) låt bedre - og area '67en lå mer "strat - aktig"!

Kort og godt - jeg fikk ikke lyst til å bytte B)

Men du bør som sagt prøve selv. Men vær obs på at det er som Andr3as sier - de meksikanske fenderene er veldig, veldig bra! Og bortsett fra Standard og Classic - seriene pluss enkelte andre, har de veldig bra mikker (deluxe player har de samme noiseless - mikkene som du finner på de amerikanske, classic playerene har custom shop mikker etc.) som du ikke trenger å skifte med mindre du trenger noe helt konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.