Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bass og forsterker.


embedded

Anbefalte innlegg

Vil virkelig frabefale Ampeg, Men alle er velkommen til å bruke den madrassen som passer dem. Må helt ærlig si at jeg gir litt faen i andres basslyd med mindre den er god :P Er ikke du gitarist, Gunnar? Så jo mer bassen buldrer og mangler notedeffinisjon, jo mer fornøyd er du?

Hvorfor skulle det ikke funke med møbelbass? Ingen av oss som mener at Ampeg ikke funker har møbelbass (Ok, jeg har 1, men den henger i hovedsak på veggen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil virkelig frabefale Ampeg, Men alle er velkommen til å bruke den madrassen som passer dem. Må helt ærlig si at jeg gir litt faen i andres basslyd med mindre den er god :P Er ikke du gitarist, Gunnar? Så jo mer bassen buldrer og mangler notedeffinisjon, jo mer fornøyd er du?

Hvorfor skulle det ikke funke med møbelbass? Ingen av oss som mener at Ampeg ikke funker har møbelbass (Ok, jeg har 1, men den henger i hovedsak på veggen.)

Jeg liker Ampeg sine SVT'er, men mest fordi jeg liker rør-vrengen veldig godt.

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo mer bassen buldrer og mangler notedeffinisjon, jo mer fornøyd er du?

Nei jeg er ikke fornøyd med det, og oppfatter heller ikke at det har noe som helst med lyden i en SVT å gjøre.

Faktisk syns jeg Blueline reissuen er riktig så bra, og har de fleste innstillingsmuligheter som kan tenkes.

At det er en røramp som spiller høyt rent og varmt syns jeg heller ikke er noen ulempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til det meste annet av amper må man jo innrømme at det er mindre definisjon i ampeg-amper enn det er i det meste annet. Klart, hvis det er den lyden du er ute etter er jo det greit, og du kan jo også skru deg til litt mer definisjon og attack. Jeg liker jo f.eks tonen til Billy Sheehan, men de ampegene han kjørte var jo ganske så dyre, og med biamping og pearce-preamp blir det litt annerledes. Det er klart at man kan få en ampeg-rigg til 30 tusen til å låte fett, men hvis man tenker på hvor mye annet spennede man kan få til 30 tusen som låter MYE bedre, så blir det litt rart synes jeg. Jeg har også et inntrykk av at de fleste som sverger til Ampeg rett og slett ikke har prøvd så mye annet, men gått rett til Ampeg fordi "det jo er industristandarden" Har du budsjett på 10K har du ikke råd til en STV-4 eller Classic, men bare billig-ampegene, som det virkelig ikke er trøkk i. I det prissegmentet får du amper som er mye bedre på alle områder fra flere andre produsenter.

Forresten synes jeg det hørtes det ganske så madrass-aktig ut på den videoen, Erlend. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orange 120 har jeg faktisk hatt. Prøvde den som gitaramp, men den endte opp som bassamp.

Ble ikke så imponert av den. En 200w kunne kanskje funka bedre.

En 200w Hiwatt var også med i vurderingen, men det ble Blueline RI.

EBS Classic er den jeg ikke har hørt av det du nevner.

Edit: Fant ut at EBS Classic 450 er en transistoramp skrudd sammen i Sør-Korea

og ideen var å ha en røramp i tillegg til en SWR transistoramp på 750W.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.