Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bass og forsterker.


embedded

Anbefalte innlegg

Har seg slik at fattern vil ha seg ny bass og forsterker, og spurte meg om litt hjelp. Er ikke særlig oppdatert på denne fronten, så tar det opp med dere som kjenner bassmarkedet :) Han vil ha noe ala p-bass og forsterker som tåler å spille høyt. Han har en Fender 100 watt, men den blir så uklar på høyt lydnivå når han spiller med bandet. Budsjettet på bass og forsterker blir på rundt 10 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig må jeg si at jeg synes det er veldig lite trøkk i disse Ashdown-forsterkerene. De låter ganske hult og lite definert, og selv har jeg hatt trøbbel med å kutte skikkelig gjennom i bandsammenheng med de. TC Electronic 2x10-comboen koster riktignok litt mer, men er et MYE bedre kjøp spør du meg. Den låter helt megafantastisk, mens Ashdownene låter ganske middelmådig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge Genz Benz Shuttle 6.0 forsterkeren min nå i disse dager, samt mitt Ashdown ABM210T kabinett. Dette er en kombinasjon som gir MYE trykk for pengene! Forsterkeren er liten og søt, og kabinettet er ikke voldsomt stort og tungt det heller, så det er relativt greit å få med seg.

Skal få forsterkeren for 4300 og kabinettet for 1700kr. 6000 totalt. Å sende er ikke noe problem.

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig må jeg si at jeg synes det er veldig lite trøkk i disse Ashdown-forsterkerene. De låter ganske hult og lite definert, og selv har jeg hatt trøbbel med å kutte skikkelig gjennom i bandsammenheng med de. TC Electronic 2x10-comboen koster riktignok litt mer, men er et MYE bedre kjøp spør du meg. Den låter helt megafantastisk, mens Ashdownene låter ganske middelmådig.

Det er veldig mye "smak og behag" og sånn vill det alltid være. Har prøvd forkjellige bass forsterkere, og vill si at di spiller veldig bra for 4500kr jeg brukte på denne comboen. Men såklart får du jo mye bedre forstekere enn dette, men da må du betale med. Ellers bør du kanskje ta enn titt på MarkBass, disse låter bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye "smak og behag" og sånn vill det alltid være. Har prøvd forkjellige bass forsterkere, og vill si at di spiller veldig bra for 4500kr jeg brukte på denne comboen. Men såklart får du jo mye bedre forstekere enn dette, men da må du betale med. Ellers bør du kanskje ta enn titt på MarkBass, disse låter bra :-)

Jeg er helt med på dette med TC Electronics ampen, Jeg synes en EBS Fafner II låt dølt og kjipt i forhold. MarkBass har og tilgode å imponere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt med på dette med TC Electronics ampen, Jeg synes en EBS Fafner II låt dølt og kjipt i forhold. MarkBass har og tilgode å imponere meg.

Til dags dato er Fafner IIen den heiteste ampen jeg har hørt, så det vitnesbyrdet der gjør meg virkelig nyskjerrig på denne TC'en!

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er nesten i samme situasjon, skal kjøpe bass gitar til fatter'n i 50-års gave. Men jeg har absolutt ingen peiling på bass.

Vet bare att han spiller bass, og ønsker seg en Fender...

Men hva er forskjellen mellom en "standard Precission" og en "standard jazz"?

Noen som kan hjelpe? Kan nesten ikke spør han, for da skjønner han sikkert tegninga :)

Endret av Mister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.