Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LINE6 POD X3 PRO


Tobias Bacon

Anbefalte innlegg

Hvorfor kjøper du et utdatert produkt?

Line 6 har jo kommet med en ny rekke POD's som har HD-modelleringer, som låter veldig mye bedre enn POD X3, og koster mye mindre også...

Om du skal koble saken oppimot ett sluttrinn, ville jeg kjøpt ett Transistorsluttrinn, som ikke farger lyden.

Her er en slik POD, tilfeldigvis til salgs her på gitarnorge... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper du et utdatert produkt?

Line 6 har jo kommet med en ny rekke POD's som har HD-modelleringer, som låter veldig mye bedre enn POD X3, og koster mye mindre også...

Om du skal koble saken oppimot ett sluttrinn, ville jeg kjøpt ett Transistorsluttrinn, som ikke farger lyden.

Her er en slik POD, tilfeldigvis til salgs her på gitarnorge... :rolleyes:

Øh, hallo? han har lyst på en rackmount pod. Den du linker til er et multieffekt brett <_<

Kan også påpeke at veldig mange studioer/artister FREMDELES bruker Line 6 XT pro, og den er jo enda mer "utdatert". Har et X3 brett, og er veldig glad i det, og kunne også tenke meg å "oppgradere" til en pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også litt interessert i det der med sluttrinn til POD.. Vurderer å plugge min POD XT i et transistortrinn og et rimelig kabinett istedenfor å kjøpe meg ny øvingsamp til hjemmebruk..

Hva med et par aktive PA høyttalere..? Anvendelig til mye annet morsomt også..

Jeg kjøre mine multieffekter inn i 2 Mackie Thump 15 + 15" Sub, samt EQ og aktivt delefilter (Behringer DEX2496 og DCX2496) Låter nice :) Litt overkill for en hjemme-øvings-rom, men aktive kasser finnes i mange priklasser og varianter.. Til og med enkelte Behringer kasser får skryt til denne type oppsett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også litt interessert i det der med sluttrinn til POD.. Vurderer å plugge min POD XT i et transistortrinn og et rimelig kabinett istedenfor å kjøpe meg ny øvingsamp til hjemmebruk..

Hvis du har et noenlunde fornuftig stereoanlegg fungerer vel det fint? POD XT o.l. er jo laget for å kunne plugges "rett i bordet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg kjøpte meg øvingsamp så spilte jeg med Vox Tonelab rett i et gammelt sett med PC-høyttalere jeg har stående, og til øving funket det flott det. Ville imidlertid ha bort alle enheter på gulvet ved hjemmeøving, så endte opp med en øvingsforsterker, men ikke pga for dårlig lyd i førsteoppsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et noenlunde fornuftig stereoanlegg fungerer vel det fint? POD XT o.l. er jo laget for å kunne plugges "rett i bordet"

Er det jeg gjør.. en det er veldig spinkelt gjennom PC-høyttalere. Grunnlyden hører jeg, er veldig fin da.

HAr vurdert studiomonitorer ala de linket til her oppe, Behringer.. Men er det noe poeng idet? Blir det noe finere lyd av det?

Skal prøve å få tatt med meg POD'n til musikkforhandleren og teste med litt diverse oppsett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg gjør.. en det er veldig spinkelt gjennom PC-høyttalere. Grunnlyden hører jeg, er veldig fin da.

HAr vurdert studiomonitorer ala de linket til her oppe, Behringer.. Men er det noe poeng idet? Blir det noe finere lyd av det?

Skal prøve å få tatt med meg POD'n til musikkforhandleren og teste med litt diverse oppsett.. :)

Hva er det du gjør sier du? Funker det fint med et greit stereoanlegg, men ikke pc-høyttalerne dine? Eller er pc-høyttalerne stereoanlegget ditt? Du er litt uklar her :)

Et par bra høyttalere enten med en ekstern forsterker eller med innebygget forsterker (aktive/"monitorer") er jo alltid en særdeles god idé, fremfor et sett dårlige pc høyttalere. Lyd blir aldri bedre enn det svakeste leddet i oppsettet uansett hva man skal gjengi.

Angående de høyttalerne det ble linket til, ville jeg investert litt mer penger om jeg først skulle kjøpt noe kanskje. Behringer har andre modeller som nok er en hel del bedre, men også de til småpenger. Kjøper man noe som er litt ok kan de jo også brukes til langt mere og gjerne over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.