Gå til innhold
Tor-Erling

Ice cube

Anbefalte innlegg

Fikk tak i en Fender Princeton Reverb fra søttitallet. Det fulgte med en Ice cube, en liten boks som sitter i reverbutgangene og skal visstnok gi mer vreng. Den sjal fjernes, men det er jo litt morsomt.

Noen som har greie på den dingsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ice cube skal jo egentlig monteres i en gitar da... Den bytter ut kondisen, og litt litt tweedy vreng rett fra gitaren. Er ikke noe fan, men den er jo litt kul da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Ice Cube er en liten blå boks som settes mellom forsterkeren og tilkoplingene til reverb-fjæra.

Den tar mer eller mindre signal fra driver-røret til reverben for å lage overstyring (vreng).

Denne er ganske lik det som er drive-kanalen på en Super Champ, men her er hele kretsen internt i ampen.

Resultatet er at jo mer drive du drar på, jo mindre reverb. Det kan vel diskuterers hvor bra dette her låter,

og personlig liker jeg min Super Champ best på clean-kanalen. Og min Ice Cube ligger trygt på hylla. Men det er jo også fordi jeg ikke har noen amp den passer til ;)

Men her kristoffereide må du forklare deg bedre. Har aldri hørt om Ice Cube rett i en gitar. Det er jo feil plugger og ingenting stemmer i forhold til boksen. Her må vi snakke om to forskjellige ting, for dette vet jeg at du har peil på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.