Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dobbel NGD


stromstans

Anbefalte innlegg

Da var endelig min første Strat i hus. Highway 1 fra 2005, moddet med Custom Shop Eric Johnson plukkopper og Schaller locking tuners.

Er ikke helt fortrolig med halsen ennå, men det mulig jeg venner meg til det. Lyden er helt upåklagelig. Det kjipe er at den forige eieren på sine yngre dager gikk løs på finishen med sandpapir, noe han senere har prøvd å rette opp med sprittusj.

HH.jpg

Kjøpte også en Parker Fly Classic for en snau måned siden. Fullstendig rak motsetning av Straten. Her er jeg ikke helt fornøyd med lyden, men halsen er så god at jeg tviler på at det er fysisk mulig å få den bedre. Denne er 100% mint. Tror aldri jeg har sett en 11 år gammel gitar med så lite slitasje.

Parker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk det jeg er mest fornøyd med på Parkeren er tremolo-systemet. Istedet for de tradisjonelle fjørene sitter det en metallplate i spenn. Dermed er den helt lydløs samme hvor mye man røsker i den, og skikkelig stiv slik at den spretter perfekt på plass med en gang og beveger seg lite når jeg bender. Veldig rart at ingen andre har kopier dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt andre også som har fjørstål plate til tremoloen, bla. en som står på noen Gibson SG'er.

Synes vel egentlig også de kanskje kunne vært mere utbredt da de virker som du sa, at de er greiere til å gå tilbake til pitch for å kunne holde stemmingen bra.

Men er muligens det at man ikke har mulighet til å holde tremoloen i samme vinkel, og også at man ikke kan velge hvor hard tremoloen skal være å bøye.

Eller er det justeringsmuligheter på disse også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at man ikke har mulighet til å holde den i samme vinkel?

Man kan justere motstanden i vibratoen med hjulet som sitter nedenfor stolen. Stort lettere blir det ikke.

En annen fiffighet er at man ved hjelp av en bryter på baksiden kan velge om stolen skal være flytende eller bare kunne bendes nedover. Ved hjelp av hjulet kan den også gjøres fast, skjønt dette er noe mer pes enn hva Parker vil innrømme.

Den som er interessert kan lese mer her.

Skal poste bilde nå jeg har tid.

Argh, når jeg kom hjem og skulle teste Straten på eget anlegg hadde en av kablene i outputen røket av. Noen som har mulighet til å gjøre en tre minutters loddejobb i Oslo i morra?

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat noe hokus pokus dette. Her ser man også hvordan hjulet fungerer. Merk at man må skifte plate etter hva slags strenger som sitter på. Heder og ære til den som finner ut hva slags jeg bruker. Som dere ogsåkan se, justeres høyden på stolen fra baksiden av gitaren. Bryteren helt til venstre i "gropa" brukes til å skifte mellom flytende og "fast" bro.

Glemte å legge ved bildet. :P

Beklager kjempestørrelsen, men det er kanskje praktisk i denne sammenhengen.

post-1100-0-69491000-1297716066_thumb.jp

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.