Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gjenkjenner noen denne gitaren?


Pathor

Anbefalte innlegg

Håper det finnes noen entusiaster der ute som kan hjelpe meg å identifisere denne gitaren. Kom tilfeldig over den privat for over 20 år siden, og kunne ikke motstå den. Fin lyd og bra å spille på. Kunne vært fint å visst hva det var. Håper på hjelp og evnt kommentarer.post-9338-0-07047200-1297458414_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at det der er en "Kawai" (japansk sak)

Eller, merket er da Kawai, er ikke helt sikker på hva modellen heter

Litt skivebomm på første posten der. :blush:

Ok, Den er av Ibanez, og typen er da Montclair. Det er en burns kopi

Endret av Carlsenth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at det der er en "Kawai" (japansk sak)

Eller, merket er da Kawai, er ikke helt sikker på hva modellen heter

Beklager, det her er en "Montclair"

Litt skivebomm på første posten der. :blush:

Takk for svaret!

Montclair??? Aldri hørt om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret!

Montclair??? Aldri hørt om den.

Gammel sak : )

Tror det er et u-orginalt plekterbrett på din. Siden de gamle japan gitarene hadde ofte logoen/navnet på selve plekterbrettet (det gjelder også den her)

Den er laget på 60 tallet i ibanez sin japanske fabrikk med navn "Hoshino".

Jeg endret forresten første posten min, så den du quota var ikke ferdig : ) det er en ibanez

Endret av Carlsenth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel sak : )

Tror det er et u-orginalt plekterbrett på din. Siden de gamle japan gitarene hadde ofte logoen/navnet på selve plekterbrettet (det gjelder også den her)

Den er laget på 60 tallet i ibanez sin japanske fabrikk med navn "Hoshino".

Jeg endret forresten første posten min, så den du quota var ikke ferdig : ) det er en ibanez

Hva du vet! Fint å få litt historie på den. Faktisk veldig bra lyd på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra pickuper og brytere/potmetre så ser det ut til å være en Ibanez modell 3903 fra 1964-66. Men disse blei visstnok også solgt under navnet Maxitone, ikke Ibanez. Som Carlsenth sa er det en Burns kopi, en Burns Bison.

Den gangen var det visstnok en importør i USA som het C. Bruno & Son som enten fikk laget gitarer fra samme fabrikkene, merket om gitarer som opprinnelig var f.eks. Ibanez, solgte dem under egne merkenavn eller noe sånt...derfor ble disse blant annet også solgt under navnet Maxitone istedenfor Ibanez. Aria, Univox, Conrad, Ventura er andre merker laget på de samme fabrikkene og solgt i USA gjennom Bruno.

...utrolig hva en finner på google :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

intressant:-) Noen av dere som har peiling på Baracuda gitarene?`En kompis har en som man ikke finner noe stoff på..

Er det en Burns Barracuda? Det er en barytongitar...denne stemmes på lik linje med vanlig gitar, men en oktav lavere.

Et par linker her og her

Fant ikke noen til salgs i Norge sånn på rappen, men her er det en til salgs for ca 4500,- i en dansk nettbutikk

Hvis det ikke er en Burns gitar, så må du komme med noe mer info....navn, serienr, bilder osv

Endret av basstom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.