Web Analytics
Jump to content

Gjenkjenner noen denne gitaren?

Pathor
 Share

Recommended Posts

Håper det finnes noen entusiaster der ute som kan hjelpe meg å identifisere denne gitaren. Kom tilfeldig over den privat for over 20 år siden, og kunne ikke motstå den. Fin lyd og bra å spille på. Kunne vært fint å visst hva det var. Håper på hjelp og evnt kommentarer.post-9338-0-07047200-1297458414_thumb.jp

Er ganske sikker på at det der er en "Kawai" (japansk sak)

Eller, merket er da Kawai, er ikke helt sikker på hva modellen heter

Litt skivebomm på første posten der. :blush:

Ok, Den er av Ibanez, og typen er da Montclair. Det er en burns kopi

Edited by Carlsenth

Er ganske sikker på at det der er en "Kawai" (japansk sak)

Eller, merket er da Kawai, er ikke helt sikker på hva modellen heter

Beklager, det her er en "Montclair"

Litt skivebomm på første posten der. :blush:

Takk for svaret!

Montclair??? Aldri hørt om den.

Takk for svaret!

Montclair??? Aldri hørt om den.

Gammel sak : )

Tror det er et u-orginalt plekterbrett på din. Siden de gamle japan gitarene hadde ofte logoen/navnet på selve plekterbrettet (det gjelder også den her)

Den er laget på 60 tallet i ibanez sin japanske fabrikk med navn "Hoshino".

Jeg endret forresten første posten min, så den du quota var ikke ferdig : ) det er en ibanez

Edited by Carlsenth

Gammel sak : )

Tror det er et u-orginalt plekterbrett på din. Siden de gamle japan gitarene hadde ofte logoen/navnet på selve plekterbrettet (det gjelder også den her)

Den er laget på 60 tallet i ibanez sin japanske fabrikk med navn "Hoshino".

Jeg endret forresten første posten min, så den du quota var ikke ferdig : ) det er en ibanez

Hva du vet! Fint å få litt historie på den. Faktisk veldig bra lyd på den.

Ut i fra pickuper og brytere/potmetre så ser det ut til å være en Ibanez modell 3903 fra 1964-66. Men disse blei visstnok også solgt under navnet Maxitone, ikke Ibanez. Som Carlsenth sa er det en Burns kopi, en Burns Bison.

Den gangen var det visstnok en importør i USA som het C. Bruno & Son som enten fikk laget gitarer fra samme fabrikkene, merket om gitarer som opprinnelig var f.eks. Ibanez, solgte dem under egne merkenavn eller noe sånt...derfor ble disse blant annet også solgt under navnet Maxitone istedenfor Ibanez. Aria, Univox, Conrad, Ventura er andre merker laget på de samme fabrikkene og solgt i USA gjennom Bruno.

...utrolig hva en finner på google :)

intressant:-) Noen av dere som har peiling på Baracuda gitarene?`En kompis har en som man ikke finner noe stoff på..

Er det en Burns Barracuda? Det er en barytongitar...denne stemmes på lik linje med vanlig gitar, men en oktav lavere.

Et par linker her og her

Fant ikke noen til salgs i Norge sånn på rappen, men her er det en til salgs for ca 4500,- i en dansk nettbutikk

Hvis det ikke er en Burns gitar, så må du komme med noe mer info....navn, serienr, bilder osv

Edited by basstom

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Må innrømme at det har blitt noen flere Harley Benton siden åpningsinnlegget i denne tråden. Geniale gitarer å lære seg båndsliping og oppsett på, ikke så veldig stor risiko om noe skulle gå galt. Og man kan faktisk ha flaks å ende opp med et knallbra instrument etter litt jobb -  de fleste er ikke klare for bruk ut av esken. Paradoksalt nok er de dyreste jeg har kjøpt også de som kom mest uferdige. En Fusion II var ikke mulig å justere opp pga flere veldig ujevne bånd. Fikk tilbake en femhundrelapp og la ned litt arbeid på hals/bånd, og nå har den  veldig lav action uten noen problemer. Holder på med en SC550 II nå og her var første stopp å ta ut oversadelen, renske opp og montere den skikkelig. Noen fryktelig høye bånd, og har prøvd å justere halsen rett for å planslipe båndene men den er rett og slett litt s-formet når den rettes ut. Får bare slipe i vei og se hvor det bærer, kan vel kompensere mye med høyden på båndene tenker jeg. Målet er lav action og bittelitt relief, og jeg tror S-formen forsvinner da. Den låter ihvertfall overraskende bra, disse Tesla-pickup`ene er ikke til å kimse av. Med 5 HB-gitarer og en bass i samlingen tenker jeg det holder med det merket. Nå tør jeg ta for meg dyrere instrumenter om det skulle bli nødvendig   Sikler  på Solar, spesielt  A1.6FRC. Har ikke noe med floyd og aktiv elektronikk i samlingen, så det må bli neste. Kommer til å prøve å unngå å kjøpe gitarer uten rustfri bånd i fremtiden og Solar kommer med det. Alternativt må jeg lære meg å skifte bånd. Har jo noen HB med nikkelbånd jeg kan øve meg på  
    • Er det noen som vet hvor man kan få tak i roasted pine emner som kan brukes til el kropp? Det eneste jeg har funnet er amerikanske sider der emne koster ca 1500,- kr men frakter er på 4000,-   Det eneste norske jeg har funnet er terrasse plank med det er for tynt og smalt. 
    • Godt tips, men dette er et kit som sannsynligvis ikke er verdt mer enn varmeverdien om en fyrer den i peisen når alle godbitene er tatt av. De originale stemmeskruene var så dårlige at de ikke var brukbare, og en gikk regelrett i stykker. Verdien i denne vil nok først og fremst være gleden den kan gi meg Regner med det er flere enn meg som som har et lite lager med avplukkede deler. De er kjekke å finne til andre prosjekter. Merkelig nok blir man aldri ferdig....  
    • Lang tid uten lyst - og når den er på vei tilbake ser jeg at alt er på vei til å bli borte ... Trist, men leit og ingenting å gjøre med det. Og i mellomtiden har alle bildene i byggetrådene mine mistet seg selv - usikker på hvorfor det har blitt slik, men nå som forumet også er i ferd med å miste seg selv, er det kanskje ikke verdt å reparere? Jeg skal lete opp det nye forumet og se om jeg finner ett sted å poste oppdateringer i der 🙂 Takk for alt og alle her inne!
    • Jo,jo.Som du sier,det er moro å prøve seg fram. Tips:Ta vare på originale pickuper og annet stash fra gitaren,slik at du kan sette den i original stand når du eventuelt selger den.Folk vil helst ha gitarer i original stand,og er ikke villig til å betale det ekstra som du har kostet på den.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.