Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har testet Diamond Phantom


viz0id

Anbefalte innlegg

Det er litt for lenge siden jeg har prøvde Engl til å si noe særlig om det ass. Testa noen som sto inne på Imerslund for lenge siden. Syntes bare som du sier at de hadde litt mye vreng og jeg syntes de var buzzy også, hmmmmm. kanskje det bare er jeg som begynner å bli gammal.

Er ikke hi gain buzzy da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er ikke hi gain buzzy da? :)

Ikke nødvendighvis. Var på Lukather på søndag og han kjørte solo på kanal 3 på 3+ pre ampen og det fantes ikke buzzy. Det bare sang og sang og sang. Selv med EMGer. Jeg trodde det skulle være buzzy men det var det ikke. Det har litt med mengden vreng og voicingen av diskanten i ampen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg skal gjøre megselv en tjeneste å ta en tur på godlyd i sandnes å teste noen av disse snurrebart-ampene.

Men ærlig talt så tror jeg ikke at jeg har gitarferdigheter til å forsvare et kjøp av en slik amp. Men 19k for en SLO-100 kan jeg klare. Men jeg er jo like langt med den. Aner jo ikke hvordan den låter. Og annonsen på finn var ikke veldig informativ. Ingen anelse om hva rør som er i den, eller hvordan og hvor ofte den har blitt brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke diskutere selv om jeg er uenig i både det at Phantom er buzzy og at den er likt voicet som Nitrox. Det er jo lov å ha forskjellig oppfatning av ting.

Men sjekk ut denne tråden på HRI - og særlig alle linkene til YouTube - så ser og hører man at Phantom kan brukes til så mangt med veldig godt resultat (synes jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke diskutere selv om jeg er uenig i både det at Phantom er buzzy og at den er likt voicet som Nitrox. Det er jo lov å ha forskjellig oppfatning av ting.

Du må diskutere så mye du vil, er jo derfor jeg opprettet denne tråden :)

Jeg er bare skeptisk av natur, og siden jeg ikke får testa ampen selv så tenkte jeg å se om jeg fikk noe innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sjekk ut denne tråden på HRI - og særlig alle linkene til YouTube - så ser og hører man at Phantom kan brukes til så mangt med veldig godt resultat (synes jeg).

Må'kke tro på de HRI gutta vettu, de er jo helt ute å kjører.....

Litt weird at du skulle linke til JZ sine clips for han var faktisk også hos Dave på LASD når vi var innom der å prøvde ampene. Så ham med Volto senere og den funker jo helt fint for ham. Men det blir fort litt mongo å skrive om hvordan en amp låter, uten å sitte i samme rom å ratte litt rundt på kontrollene. Men hvis jeg skulle velge mellom en SLO100, en Guytron V100 og en Diamond Phantom sååååååå....... oh well. Ha ha ha, send meg heller en Bogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må'kke tro på de HRI gutta vettu, de er jo helt ute å kjører.....

Litt weird at du skulle linke til JZ sine clips for han var faktisk også hos Dave på LASD når vi var innom der å prøvde ampene. Så ham med Volto senere og den funker jo helt fint for ham. Men det blir fort litt mongo å skrive om hvordan en amp låter, uten å sitte i samme rom å ratte litt rundt på kontrollene. Men hvis jeg skulle velge mellom en SLO100, en Guytron V100 og en Diamond Phantom sååååååå....... oh well. Ha ha ha, send meg heller en Bogner.

SÅ hvis du fikk velge mellom SLO100, en Guytron og en Phantom så hadde du valgt Bogner? Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt så tror jeg ikke at jeg har gitarferdigheter til å forsvare et kjøp av en slik amp.

Hobbyer og interesser trenger ikke å forsvares :) Må man sende jævla mye brev hele tida for å kunne rettferdiggjøre å samle på frimerker? I think not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var et tafatt forsøk på å lure Trond til å sende meg en Bogner..... Jeg er veldig mottagelig for bestikkelser.

Best to kanaler av de tre syntes jeg er Guytronen. Best vreng SLO100. Clean kanalen til SLO100 er well ikke den beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ampenbe som låter buzzy låter ofte skamfet dersom man ikke overdriver gainbruket!

Syns Fireballen min var en smule fis, men med engang man skrudde ned gain til fornuftige nivåer så låt den helt vilt bra.

Tror du er ute etter noe ala JCM800, Marshall JVM, Orange Thunder 30, ENGL blackmore, Screamer osv..

Men nå har jeg ikke prøvd Diamond amps da, så ta det med i betrakning :)

Bytta ut min Fireball mot JVM, og angrer ikke på det. Ikke det at JVM er en bedre amp, men den passet mine behov litt bedre - mindre vreng og litt annen voicing.

Valget stod mellom den, JCM800, Thunder 30 og Laney! Tok det som var mest aktuelt mtp pris, og angrer ikke :)

Hadde jeg hatt et par k til overs, så hadde det blitt Hughes&Kettner Triamp på meg ^_^

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spilt på Powerball eller ENGL generelt? Er det noe samme voicing på de som på Diamond? Fordi på Powerballen så er det på en måte et teppe over som du ikke får helt bort.

Powerball eier ikke mids og låter scoopa og jævlig. Det er nok problemet ditt. Prøv noe annet fra ENGL, type Savage eller Invader? Fantastiske amper :) Evt. også Blackmore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.