Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har testet Diamond Phantom


viz0id

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg solgt Powerball'en min og må finne en erstatter. En Diamond Phantom står veldig høyt ut ifra hva som er lest og hvordan artister som bruker den høres ut.

Eneste som har forhindret meg i å bestille en allerede, er at jeg ikke har fått testet den selv.

Hadde gjerne et snev av håp om noen andre har spilt på en Phantom , eventuelt en Diamond amp? Kanskje noen andre eier en her på forumet?

Innspill er høyst ønsket!

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja testa dem forrige gang vi var i LA for Dave på LASD selger Diamond, men jeg vet ikke om du (eller Trond) vil vite hva jeg syntes, ha ha ha. De ser ihvertfall kule ut da. Nå vet jeg heller ikke hva Trond tar for dem heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de låter buzzy.

Phantom er en kopi av CAA OD100 og jeg syntes OD100 låter mye bedre. Men hvis du liker Engl lyd kan det godt hende disse passer deg. De er nok mer metal enn OD100, og jeg er kanskje mer vant med CAA 3+/OD100 type lyd. Jeg hadde glatt heller kjøpt meg en SLO100, Bogner eller en Diezel.

Men det er meg og som du sier, det er umulig å si noe særlig om uten å prøve selv. Er relativt små sjanser for at du har samme smak og lydpreferanser som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne selger OD100 godlyd.no ellers så selger vel Trond nå ordentlig amper også, ha ha ha (Bogner).

Hvis du hadde gain så lavt så er du på en måte kanskje over på litt andre typer amper. Kommer mest an på hva slags lyd du egentlig er ute etter da. Pete Thorn og Mark DAy har jo masse YT klips med OD100. Men hvis du vil ha enda mindre gain så er det jo mye annet også da. Men det spørs jo om du vil ha en eller 2/3 kanaler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OD100 koster jo 12tusen mer enn Phantom da. Vet ikke om jeg er heeeelt der enda.

Kan godt være jeg må over på en annen sjanger amper. Har sklidd litt bort fra metalsjangeren og nesten mer over i hard rock. Hater å sette ting i bås men.

Er greit å ha en amp med 2 kanaler, da jeg ikke har budsjett til å ha en god clean og en hi-gain amp.

Men trodde ikke Phantom var så sinnsyk som type Nitrox fra Diamond Amps da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trodde ikke Phantom var så sinnsyk som type Nitrox fra Diamond Amps da.

Nei det stemmer, men de har litt av den samme voicingen som jeg ikke er no überfan av.

Clean lyd er oppskrytt, ingen fete rocke amper som har no cleanlyd, he he he.

Hva med Mesa Lonestar eller no? Ellers så ser jeg Joakim selger Guytron toppen sin. Den er jo ganske fet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er lenge siden jeg kjøpte noen ny amp. Nå bygger jeg ampene mine stort sett selv. Jeg kjøpte min OD brukt for mange mange år siden for 13000,- så jeg vet ikke hva Magne tar for de nå og jeg aner ikke hva Trond tar for Diamond ampene heller.

men den her er jo litt kul:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26571169

Faen skulle aldri begynt å kikke på finn. Ligger jo en SLO100 der for helvete, aaaaahhhhhhhhh GAS attack. Got....to....resist...the.......power....of........finn.no........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spilt på Powerball eller ENGL generelt? Er det noe samme voicing på de som på Diamond? Fordi på Powerballen så er det på en måte et teppe over som du ikke får helt bort.

Det er litt for lenge siden jeg har prøvde Engl til å si noe særlig om det ass. Testa noen som sto inne på Imerslund for lenge siden. Syntes bare som du sier at de hadde litt mye vreng og jeg syntes de var buzzy også, hmmmmm. kanskje det bare er jeg som begynner å bli gammal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.