Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger


Skoggy

Anbefalte innlegg

Hei og goddag! Sikler etter ny forsterker, men er litt rådvill i forhold til hva jeg skal sikte meg inn på, er så mye fint å få GAS på!

Jeg spiller mye variert type musikk, og lurer på om noen har noen anbefalinger og førstehåndserfaring til amp (og eventuelt kabinett) som er potet, og som fungerer til både rock, prog, metal etc.

Mesa Boogie F-50 et dårlig stalltips?

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11R eller AxeFx, ha ha ha. POD HD? Sorry, det er fredag............

Mje, ikke akkurat det jeg tenkte på nå, selv om det sikkert funker fett til sitt bruk. ;) (Vet ikke om jeg utøver blasfemi nå, men synes sånt er drittøft! Elektronikk og meg= *fiklefikle* )

Mesaen burde gjøre jobben fint, den :)

Hvor mye har du tenkt å bruke sånn ca, brukt eller ny? Nevnt et par lydidealer du liker, så blir det lettere å anbefale mer konkret ;)

Tenkte på å lande rundt 10k, og tenkte egentlig å kjøpe brukt for en gangs skyld! :P Får mye forsterker for de pengene da.

Vel, Gilmour, Hammet, Govan, Moore, ned den gata der, hvis du skjønner. Miks det i en forsterker så snakker vi deal! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, er klar over at det er litt mye å be om at en forsterker klarer alt i hele verden, var derfor jeg tenkte at det er greit å høre om noen har noen preferanser i forhold til om noe funker på veldig mye. Skal ærlig innrømme at jeg ikke er godt kjent på forsterterfronten.

Det er hovedsakelig hjemmebruk, mulig noe spilling ute; dog jeg spiller ikke i noe band... Curses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha gjort som meg... snusa litt på Vintage Modern.

Veldig allsidig amp med veldig flott clean lyd og den har definitivt den gode marshall-vrengen.

Kjører den litt litt old-school med å bruke volumkontroll og du kan fint bruke pedaler til den.

Den har mastervolum, men den høres faktisk veldig bra ut selv på stuevolum.

Når jeg tok meg tid til å eksperimentere litt med volum på både pre-amp og gitar, samt toneknottene på både gitar og amp, så fikk jeg en virkelig god opplevelse..

Jeg har ikke prøvd den med en Fender av noe slag... kun Gibson Les Paul... men at du kan få litt Gilmourish toner ut av den med en strat... det tror jeg... men prøv dersom du har sjansen.

I tillegg så kommer Mesa med sin Transatlantic TA-30 som virker som den kan det meste

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Transatlantic/transatlantic-TA-30.html#gpm1_4

Ble presentert på NAMM og kommer våren 2011... Skulle gjerne testa denne selv, men jeg har allerede GAS på så alt for mye.. :)

Pluss 10.000,-... er vel litt vel optimistisk å få Transatlantic TA-30 for den prisen... skal godtgjøres å finne brukt også når den ikke selges ennå.

Men Vintage Modern kan du få ned mot 7000,- brukt...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha gjort som meg... snusa litt på Vintage Modern.

Veldig allsidig amp med veldig flott clean lyd og den har definitivt den gode marshall-vrengen.

I tillegg så kommer Mesa med sin Transatlantic TA-30 som virker som den kan det meste

Mh, Marshall har god clean så lenge det er rør, har en AVT 150 med rør i Clean og transistor i OD kanalene. Cleanen er god, men OD kanalene imponerer ikke stort, meget mulig at de er vesentlig bedre på en ren røramp, skal få testet det ut. :) Mesa'en ser/høres jo unektelig bra ut, hadde vært tøft å få prøvd ut den også.

Vintage Modern låter bra ift andre amper på lavere volumstyrker, det kan jeg bekrefte.. En saftig OD i front, så har du et rimelig og bra oppsett som holder lenge :)

Gjør ingenting om den låter greit på litt lavere volum når jeg har tenkt til å bruke den hjemme også, nei.Må også få tak i et greit pedaloppsett, har en GT-6 som jeg snart vil bytte ut med noe "ordentlig". ;)

Takker for tips karer, og kom gjerne med flere hvis dere føler for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det greit å se på lavwattsforsterkere, siden rørforsterkere spiller sinnsykt høyt!

Eller eventuelt skaffe deg et attenuator :)

Combo er nok det mest ypperlige til hjemmebruk. Eventuelt topp+1x12kabb men man får ofte mer forsterker for penga når man handler combo.

En/et par god(e) overdrivepedaler er absolutt fint å ha til en rørforsterler. Krydrer ofte biffen litt ekstra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det greit å se på lavwattsforsterkere, siden rørforsterkere spiller sinnsykt høyt!

Eller eventuelt skaffe deg et attenuator :)

Combo er nok det mest ypperlige til hjemmebruk. Eventuelt topp+1x12kabb men man får ofte mer forsterker for penga når man handler combo.

En/et par god(e) overdrivepedaler er absolutt fint å ha til en rørforsterler. Krydrer ofte biffen litt ekstra ;)

Mhm, er enig i det; er derfor jeg først å fremst så på Mesa'en, den er på 50W, og synes forsåvidt at det er mer enn nok, det er jo fortsatt fullt mulig å mikke opp en amp sist jeg sjekket! ;)

Jeg har aldri prøvd en attenuator, har hørt litt variable ting om det, har du noen erfaringer med det, Troll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt innspill her må være at de tre Mesa forsterkerne jeg har prøvd spiller helt ok også på lavt volum.

Kjenner ikke den F modellen, men Mesa med tre eller fire kanaler er utrolig allsidige, kan brukes til det aller meste!

Så en Mesa combo tror jeg ikke kan bli feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50W røramp spiller latterlig høyt. Når man snakker om lav-watts-forsterkere så snakker man gjerne om 15W og nedover, gjerne helt ned i 5W og under det også.

Mhm, regner med at det var derfor Troll anbefalte en attenuator, kan jo være greit at takessene ikke flekker av. ;)

Mitt innspill her må være at de tre Mesa forsterkerne jeg har prøvd spiller helt ok også på lavt volum.

Kjenner ikke den F modellen, men Mesa med tre eller fire kanaler er utrolig allsidige, kan brukes til det aller meste!

Så en Mesa combo tror jeg ikke kan bli feil.

Høres bra ut. Greit å høre med noen som har førstehåndserfaring med forskjellige amper. Mye rart der ute!

Btw, noen som har prøvd Randall eller HiWatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.