Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Øks med 7-strenger


Stormshadow2k

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det gjelder "djent-tonen" kan den oppnås relativt lett med en Pod xt også (*kremt* Bulb/Tosin *kremt*), etter mine erfaringer. Men så bruker jeg også en Carvin i GDADGBE med en lundgren M7 også da ;).

Hvilke amp mod bruker du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dual-rec modellen med lavt gain-nivå, boostet med en screamer og EQ-et til personlig smak. Alternativt en av Marshall-modellene, husker ikke hvilken akkurat nå. Foretrekker 4x12 Brit v30's cab-modellen. Kort sagt liker jeg minimalt med unødvendig vreng for å få god klarhet på 25.5" skala.

Så lenge en tar seg tid til å pusle med EQ-inga kan de fleste forsterkere utnytrtes til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder "djent-tonen" kan den oppnås relativt lett med en Pod xt også (*kremt* Bulb/Tosin *kremt*), etter mine erfaringer. Men så bruker jeg også en Carvin i GDADGBE med en lundgren M7 også da ;).

Kva synes du om Lundgren M7'en då?

Er den så mørk, crunchy og supertight som folk seier?

Vurderar den sterkt...er det noko å tenka på eigentleg? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M7'en er en veldig crunchy mikrofon i humbucker-modus ja, men splitta kan den produsere mer en nok vintage-aktige singelcoil-toner. Om mikrofonen er verdt det til den litt 'uvanlige' prisen, kan jeg egentlig ikke svare på før jeg får oppgradert rig'en min til noe litt mer akseptabelt.

En bør advares om at bass-responsen kan være litt overveldende, spesielt når resten av outputet er 75% mids. Hvis en er sikker på at dimarzioer/duncans/bkp ikke vil gi tonene en ønsker så er det allikevel ikke den største innvesteringa i verden.

Selv liker jeg den veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.