Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VOX AC50 CPH OG V212 BN CAB


draugen

Anbefalte innlegg

Hallo!

Hadde en tråd her i går om en vibrolux, men nå har altså denne saken blitt mer aktuell!

Noen som har prøvd den? Ser den ikkje når helt ut i "metall-land" på vrengen, men man har da både boost og od pedal å smelle i front om nødvendig:D

En smule i tvil om det kabinettet da... Sikkert ikkje all verden!

I den forbindelse lurer eg på om hva folket tror om å sette i ett v30 element sammen med ett av de originale vox elementene...

Begge høytalerene er på 60watt om det spiller noen rolle?

Altså denne krabaten det er snakk om:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være både en årntli metallamp og Vox AC30 i en box det der... Du får den faktisk til ca.5000,- på Sagevik i Sandnes.

Jeg regner med det er fordi den er litt vanskelig å selge... grunnen er enkel... den er hverken fisk eller fugl som de sier.

Den er ikke AC30 og rekker ikke AC30 til knærne... så vil du ha litt vintage clean og klassisk vox overdrive, så kjøper du en AC30 (eller 15).

Vil du ha en trashete metall amp så finnes det nok ett utall amper som gjør jobben mye bedre.

En god amp på mange vis og er definitivt verd de 5.000,- for de som den treffer... men den gjør ikke det som var meningen den skulle gjøre.

Vil uansett anbefale å prøve en dersom du får sjansen... kan være at du liker den... at den i samarbeid med deg produserer akkurat hva du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innspill! Muligens på tur å bajse litt på leggen der...

Ble liksom ikke helt klok på den ampen!

Så jo rundt om at prisene var satt ned av en eller annen grunn.

Sikkert en bra sak, men man vet jo aldri uten å prøve.

Jævla irriterende å ikke ha mulighet å teste ut div amper!

Testet en blackstar ht-20 i dag(den lokale musikksjappa hadde for en gangs skyld tatt inn noe fornuftig)!

Fikk litt sansen for den...

Eneste var at den muligens blir litt for veik i bandsammenheng om den skulle bli brukt i den forstand :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innspill! Muligens på tur å bajse litt på leggen der...

Ble liksom ikke helt klok på den ampen!

Så jo rundt om at prisene var satt ned av en eller annen grunn.

Sikkert en bra sak, men man vet jo aldri uten å prøve.

Jævla irriterende å ikke ha mulighet å teste ut div amper!

Testet en blackstar ht-20 i dag(den lokale musikksjappa hadde for en gangs skyld tatt inn noe fornuftig)!

Fikk litt sansen for den...

Eneste var at den muligens blir litt for veik i bandsammenheng om den skulle bli brukt i den forstand :P

Både Blackstar HT20 og HT40 er gode amper og vil nok fungere i bandsammenheng... og du har jo mulighet til å mikke opp... eller gå for HT60.

Jeg må nok innrømme at comboene høres litt vel billige ut, men jeg har fått koplet de til litt mer ordentlige kabinett og da høres de ampene helt knall ut og langt bedre enn sin prisklasse.

Hadde nok hatt en HT20 her selv nå hadde det ikke vært for at jeg egentlig har bestemt meg for AFD100 eller Vintage Modern... må jo ha en Marshall.

En ting til med Blackstar HT serien er at de har en emulert utgang. Nå har jeg ikke testet mange emulerte utganger, men de jeg har prøvd låter vel flisete... men på blackstar'ene så er de faktisk veldig bra og et bedre alternativ til stille opptak enn Guitar Rig/Amplitube (in my humble opinion).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa den med medfølgende 2x12 cab fra blackstar.. Dro den jo ikke helt ut da,hehe.

Men hadde en jcm900 en gang å den spilte høyt nok med trommer når den var switchet ned til 25watt.

Kom eg til å tenke på akkuratt nå! :ninja:

Så mulig 20watt blir nok...(har bare sporadiske jammer med en kompis så det er ikke ett must med ultimate power)

Men definitivt en kurant amp! Å kult å for en gangs skyld teste noe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa den med medfølgende 2x12 cab fra blackstar.. Dro den jo ikke helt ut da,hehe.

Men hadde en jcm900 en gang å den spilte høyt nok med trommer når den var switchet ned til 25watt.

Kom eg til å tenke på akkuratt nå! :ninja:

Så mulig 20watt blir nok...(har bare sporadiske jammer med en kompis så det er ikke ett must med ultimate power)

Men definitivt en kurant amp! Å kult å for en gangs skyld teste noe :lol:

Pft... spilte i band med 15W transistoramp... ikke at jeg vil kalle det mer enn nok, men når jeg pushet så passet det akkurat for øvingslokalet.

Den HT20 vil lyde høyt nok... HT40 vil være så utrolig mye mer høylydt, men ha mer headroom.

Prøvde både HT20 og HT40 med ett Cornford kabinett 1x12... fungerte som fjell det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... men på blackstar'ene så er de faktisk veldig bra og et bedre alternativ til stille opptak enn Guitar Rig/Amplitube (in my humble opinion).

Nå har ikke jeg prøvd den utgangen på nevnte Blackstar, men det skal mye til at jeg overbevises om at det stemmer. Uansett er det et kriterium jeg overhodet ikke ville tatt hensyn til ved kjøp av amp. Hvis det likevel skulle være slik at en amp man velger tilfeldigvis skulle ha en emulert line out som ikke er krise, ville det kommet som en hyggelig overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg prøvd den utgangen på nevnte Blackstar, men det skal mye til at jeg overbevises om at det stemmer. Uansett er det et kriterium jeg overhodet ikke ville tatt hensyn til ved kjøp av amp. Hvis det likevel skulle være slik at en amp man velger tilfeldigvis skulle ha en emulert line out som ikke er krise, ville det kommet som en hyggelig overraskelse.

Nå er jeg ikke overbevist om at jeg liker noen amper før jeg faktisk har prøvd de selv, så at du ikke vil ha tro på emulert utgang før du har testet selv er vel mildt sagt naturlig. Om det er noe kriterium for kjøp av amp... kun dersom du har to egentlig synes er like gode og sliter med å bestemme deg for en. Dersom du ikke liker det forsterkeren gjør i utgangspunktet, så kjøper du heller ikke på grunn av en emulert utgang som kan gjengi en lyd du ikke er fortrolig med.

Men det skal mye til for at du overbevises om at en emulert utgang på en forsterker kan være bedre enn Guitar Rig og Amplitube?

Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få til... en emulert utgang på en forsterker vil ikke være så allsidig som nevnte program kanskje... dog jeg vet at noen slike utganger er ganske frynsete og de har ett dårlig rykte... men hvor mange har egentlig prøvd disse emulerte utgangene?

Eneste fordelen med programmene er en kan endre innstillingene i ettertid, mens mikker du opp eller tar fra en emulert utgang, så er du stuck med den lyden du har matet inn i maskinen. Kan kanskje legge til noen effekter, men du får ikke gjort ett high gain lydsignal rent f.eks.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.