Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender vibrolux custom med vrengpedal?


draugen

Anbefalte innlegg

Halloen!

Som trådtittel indikerer lurer eg på om noen har prøvd seg på en vibrolux med vreng/od pedal?

Tenke da bruk innen metal/heavy musikk...

Friste litt å slå til på ett tilbud på nevnte amp for å prøve noe nytt, men får selfølgelig ikkje prøvd den før evt handel :rolleyes:

Noen med erfaring evt tips til bra pedal eller forslag som ikkje inkluderer "kjøp en annen amp til ditt bruk"?

Saken er at eg leite på en måte etter en annen lyd enn de mer typiske metalampene(Engl,mesa,marshall etc), men gjerne noe lignende typiske amper men fortsatt med en litt egen lyd. :ninja:

Derav interesse av en alternativ amp med egnet pedal :)

Har sansen for eldre thrash lyd, type jcm800 og tubescreamer! Noe eg med tid og stunde muligens går til innkjøp av..

Håper noen kanskje har noen meininger om saken?

Skakje værra lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært help på utkikk etter en ordentlig "metall amp"... og jeg har faktisk aldri hatt gleden av å teste en Fender Vibrolux selv, men det som kan sies er at det er utrolig mye enkelere å kjøpe en amp med god clean lyd og peise på med en fet distortion/overdrive/fuzz pedal for å rocke enn å kjøpe en en 666Hell N' Fury amp og prøve å få den til å spille fint på clean.

Tror det skal fungere helt fint... men tror også du kanskje må belage deg på litt jobb med å finne en pedal som svarer til dine forventninger.

Min amp som er type Vox/Fender-ish i clean lyd jobber kjempeflott med mine pedaler, men jeg måtte skifte ut omtrent alt jeg hadde av pedaler da de gamle pedalene bare drepte dynamikken i ampen...

Men det kommer ann på hvor kresen du er på lyden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat det med at vi snakker om en total-clean amp her, noe eg har forstått som ett passelig blankt ark når det gjeld å kjøre på med en feit pedal.

Men som også nevnt så er det en 2x10 open back som igjen skaper litt "frykt" med tanke på trykket i bunn!

Ideelt sett skulle eg jo testa den med iallfall ett par pedaler først, men det blir vanskelig med tanke på avstand samt ingen musikksjappe i umiddelbar nærhet som kanskje føre en lignende fender amp.

Klart en peavey 5150/6505 hadde hjulpet, men da er vi inne på det mer "tradisjonelle" som igjen foreløpig ikkje er så intressant å prøve ut(spesielt av økonomiske årsaker).

Må bare vurdere det videre å kanskje ta sjangsen så har man nå prøvd i alle fall

Sikkert grei å få solgt den igjen om den ikkje fungere tilfredstillende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Total clean er den nå definitivt ikke. Jeg testa Gretschen min (som har relativt snille humbuckers) gjennom en slik hos en kompis, og den begynte å knekke rundt 3 (av 10!)... Men så skal det sies at distortionpedaler (ihvertfall fuzz) faktisk låter fetere gjennom en amp som vrenger bittelitt!

Hvor mye må du ut med for ampen? Så lenge den er brukt så vil det jo ikke være noe problem å selge den for samme pris, evt. mer. :)

Trenger du en amp som kan spille skikkelig høyt uten å knekke så ville jeg heller sett på Twin Reverb. Men det er jo et helvetes drog av en amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vibraluxen dyrere enn 6505, JCM800 og de ampene der? Har hørt mye bra om Fender + vrengpedaler til metal. Men da til ekstra bruk, og ikke hovedbruk.

Ville absolutt testet ut før kjøp hvis du skal bruke den til metal.

Finens også myye bra, rimeligere alternativer til metalamper.. Spesielt fra Orange, Korch, Egnater +++

Det er jo ikke "tradisjonelle" merker det heller da :)

Laney ikke minst! Meeget undervurderte amper imo..

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var snakk i en byttehandel i tilfellet med verdi på vel 6000-7000kr fra min side... Tenkte viboluxen forholdt seg veldig clean med tanke på manglende gain justering :blush:

Spørs med noen 5150 eller jcm800 til den prisen! Må jo ha kabinett i tillegg..(uintressant med comboversjoner av de)Må nesten bli topp der i gården,haha.

Dessuten ikkje de mest vanlige på bruktmarkedet om man så etter combo.

Bytting er bytting, kan komme opp mye rart å da må det vurderes, å da kan man ikkje velge seg koch,egnater eller laney:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finens også myye bra, rimeligere alternativer til metalamper.. Spesielt fra Orange, Korch, Egnater +++

Det er jo ikke "tradisjonelle" merker det heller da :)

Eh wat? Orange har jo holdt på nesten like lenge som Marshall. Samme med Laney, Tony Iommi har vel brukt det på samtlige Sabbath-skiver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke vibrolux men Bassman med HBE Full Metal Jacket e METAL så det holder. Men om det blir så trashlyd e æ usikker på,trashlyd då tenker jeg gammel metallica osv. Kvasst ingen mellomtone å en del bass,får sikkert det og til med en fender. :P Men er jo styyygt. :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.