Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips eller råd


s0und

Anbefalte innlegg

De metall ampene har så lite allsidig vreng og er ikke så definert som andre amper i samme prisklasse....

Gå for en mindre combo/rørtopp som f.eks Soldano Astroverb! Har du tanktå bruke idiotisk mye penger så gå for en Allesandro! Er budsjettet ditt "normalt" ville jeg sagt Koch Twintone eller Traynor 40 eller 20 watter... Knallamper som gir deg så mye mer en bare grumsete metall!!

Soldano er jo omtrent defifnisjonen på hva highgain skal være! Det beste av alt er at den gjør clean veeeeldig bra også selv om den bare har en kanal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENGL er jo langt fra dårlig da!!! Jeg mente aldr å implisere at selv om Soldano er i en egen liga, at de andre låter dårlig :P Bare det at Soldano, Budda og Bogner er i nettopp en egen liga!!

Soldano høres rett og slett ut som en superuksusvariant av den klassiske "brune" marshallyden! Bare med mer gain og litt mer tenner... Når jeg tenker etter så har jo Mesa nylig introdusert to rectoer med litt mer marshall-aktig lyd! De heter stilleto og duece! Sjekk de ut! Det høres ut som ei oppskrift på suksess!

Budda amps har jeg ikke prøvd men de skal jo også være dritrå..

Man kan si hva man vil om Bogner, men jeg vil uten å blunke påstå at som metall-amp så er den overlegen både Diezel og ENGL... Tyskerne har MER gain, men ikke like mye definisjon! Dersom du skal spille shredde-greier er det ikke gain du trenger men nøyanse!

Må bare si at mine personlige preferanser ikke er Mesa rectifier o.l.. Jeg foretrekker den britiske sounden og da er Soldano en slags ultragain variant av den, men samtidig litt mer moderne og nok karakter til at folk ikke sier den høres ut som Marshall. Også er den uendelig mye bedre og da!!

Men jeg vil ikke anbefale en diger topp eller noe på mer en 50 watt!!! Tenk deg etter... når får du anledning til å skru en sånn tingest høyt nok opp til å høre EFFEKTTRINNET vrenge? Det er jo DET som er the real deal! Du bruker ikke hundre watt før du skrur alt helt opp vet du.. Og da er det så høyt at jeg kan ikke skjønne anna en at folk gidder å stå foran sånt om annet en for å være tøffe.. Jeg har iallefall ikke en stadio tilgjengelig for å kunne bruke noe sånt fornuftig! Jeg hadde en Marshall DSL100 som jeg ALDRI fikk brukt mer en på halvparten... Live fikk jeg bare beskjed om å skru ned fordi den ødela lyden fra PA anlegget ved å overdøve alt helt foran ved scenen og bare lage grums lengre bak! Så da sto jeg der og så lur ut med en vegg av marshall bak meg som sto på "2"... Gikk ned i watt, fikk bedre lyd på lavere volum, bedre scenelyd og bedre lyd i PA. Tjue holder for meg, men jeg kan se hvorfor det kan bli lite for andre... 50 watt er NOK til å drive 4x12" på unødvendige volumer dersom man på død og liv vil det, men også "lite" nok til å funke på litt mer intelligente volumer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Bare 27 høvdinger... nesten gratis jo *flir*

Ang. Traynor: vi har en traynor 50watt rørcombo i øvingslokalet på et ungdomssted her i Stavanger. Den er ikke akkurat noe high-gain amp, men funker kanskje til snill blues. Utrolig kjedelig og ubrukelig forsterker spør du meg. Laney LC-50en (i samme lokale) låter langt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken modell er det? Jeg har prøvd åttiwatteren og den mangla ikke mye gain i mine ører da.. Langt fra metall skal jeg innrømme, men med en overdrive pedal som boost var den i allefall aggressiv :) Velvel... Kan kanskje hende mine preferanser egentlig er litt feil i denne sammenhengen :P Liker best klassiske gitarlyder... Gliser fett av ultragain på ENGL og skal innrømme jeg blir litt mo i knærne av de da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.