Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips eller råd


s0und

Anbefalte innlegg

Har spilt tilsammen i 8 år nå fra jeg var 13-20. Så hadde jeg en spille pause på 7 år. Som dere vet har det skjedd utrlig mye de siste 7 åra med pc'ens inntog og alt det der, men også amper og div andre ting. Det er utrolig mye jeg ikke husker hvordan låter osv.

Casen min er som følger.. jeg trenger en amp, og jeg betaler gjerne "mye" spenn for den. Spiller type shredde musikk og god gammel rock n roll, men jeg aner ikke hvilke amper som låter fett til dette? jeg har klora meg gjennom diverse rack oppsett (ADA MP1, Chameleon, Piranha, formula pre m.m.) men liksom aldri helt funnet det jeg liker (kanskje jeg er sær?). Har nå kjøpt meg et kabinett med custom Celestion elementer, dette låter i bunn og grunn greit med dagens oppsett, Chameleon og marshall 8008. Jeg vil ha en Topp, en grisefet topp og aner ikke hva jeg skal se etter? Noen som kan foreslå en og annen grom topp så jeg kan komme meg på rett kjøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis penger ikke er noe problem, bør du kanskje prøve ut Diezel Herbert eller Mesa/Boogies Roadking-topp? Hvis du er blant de kresne kan du jo like godt gå for en toppmodell med en gang. Regner med at begge disse tipper inn like under 30k. Du kan jo evt. se på det som en investering og selge dem som vintage-amper når du pensjonerer deg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!NB! Jeg har ikke prøvet noen av disse ampene, eller hørt de. Men utifra reviews jeg har lest, ville jeg sjekket ut:

Tophat Emplexador. Virker som en drit digg amp. Skal gå fra vintage marshall sound -> mer moderne modda marshall.

Mulig du vil ha litt mer gainmuligheter..

Diezel, ENGL og Mesa er jo bra alternativer. Framus er et merke jeg ikke vet så mye om, med leste et review av en veldig veldig najs amp for litt siden. 3 kanaler++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogner XTC er det mange som liker, men også en del som ikke er så fornøyde med. Mange elsker Custom Audio Electronix OD-100, mange andre sverger til Soldano SLO-100, Bogner Uberschall, Bogner Shiva, Soldano Lucky 13, THD, VHT, du har et tonn av gode amper som koster nok. Så det er bare å ta en tur til Trondheim og finne ut hvilken du liker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal unngå effekter i første omgang..rett og slett for å gjøre prossesen så enkel som mulig. Jeg spiller på en Wolfgang og en Ibanez RBM. Tone preferansene mine er det verre å skrive om da jeg er ganske allsidig. Det var derfor jeg egentlig skrev sjangere i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.