Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

El-gitarpakke ++


Dolven

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Orville er vel mer eller mindre som Epiphone?

Ikke helt. Orville (og Orville by Gibson, som regnes som hakket hippere) er kvalitetsinstrumenter som mer eller mindre matcher Gibson (jaja, la oss ikke ta den diskusjonen igjen da :P ), og er vel ansett. Orville ble laget for det japanske markedet mellom 88 og slutten av 90-tallet, for å tette hullet prismessig mellom Epiphone (som på den tiden ble laget i Korea (med noen få unntak)) og Gibson USA. Har selv en Orville Explorer, det er en veldig bra gitar. Den SGen er sikkert veldig ok, hvis man har pengene

Endret av mrj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orville er vel mer eller mindre som Epiphone? Bare at Epiphone er mer utbredt rundt om i verden ...

Har mer lyst på Les Paul enn SG, sånn egentlig da ...

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25809849

Denne er vel Limited Edition? Får se om jeg klarer å grave opp gryna kvikt ... sikler hvertfall..

den studioen er veldig bra i forrhold til prisen men pga at det er P90s i den ville jeg heller valgt orvilen siden den har humbuckere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en gitar som er god til øving, som har fint utseende og god lyd på scenen. Sjangeren er god gammel rock av typen Guns N Roses, ZZ Top osv. Spillestilen min er nokså lik Slash sin spillestil.

Favorittgitaren er Gibson Les Paul Standard, men den kommer jeg nok ikke til å få råd til på en stund. Klarer med litt flaks å skaffe penger til en Les Paul Studio. På andre plass av valg (enn så lenge) kommer Gibson SG Standard. Designet jeg liker best er Les Paul.

Den beste forsterkeren jeg har spilt på enn så lenge er en Line6 Spider ettellerannet. Lurer på om jeg også skal skaffe en sånn. De fleste steder vi spiller konserter trenger vi ikke ha med egne forsterkere, heldigvis, og dermed trenger jeg bare en på eget rom, evt. når jeg bygger studio i fremtiden.

Gitaren må ha en fin clean lyd, men også god vreng. Et par flotte effekter skader heller ikke med tanke på forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville styrt unna gitarene fra strenger.no. Jeg skal ikke påstå at de er dårlige, men nye gitarer i den prisklassen ville jeg prøvd og kjøpt i butikk for å være sikker på å få et godt eksemplar og få satt den opp skikkelig.

Om du vil ha en god Les Paul og en fin øvingsforsterker vill jeg gått for Aria-en som jeg linket til i en post på forrige side, den hkurt selger, samt en Line6 Spider eller Roland Cube-forsterker. (Linket til begge de også på forrige side). Da får du en god Les Paul-type gitar som funker knall både cleant og vrengt, hjemme og på scene, samt en finfin øvingsforsterker med alt du trenger av effekter og krimskrams for hjemmeøving, samt at du ikke sprenger budsjettet heeeelt :)

LTD-pakka er nok også kurant, men om du har lyst på Les Paul-gitar, og har råd til å kjøpe en, så ville jeg gjort det. Det viktigste når man kjøper gitar er tross alt at man kjøper en man har lyst på. Det gir mer spilleglede enn de fleste andre faktorer, så lenge gitaren holder et kvalitetsmessig minimum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp to gitarer i 2-3000 kronersklassen. Nevnte Aria som hkurt her på forumet selger er nok et bra gitar for pengene. Likedan selger Birk (tror jeg) en Greco LP Custom-kopi til rundt det samme. De går også for å være bra Les Paul- kopier. Vil nesten garantere at du vil bli mer fornøyd med en av dem enn en Supreme.

Som nevnt også, er dette gitarer du med stor sannsynlighet ikke vil tape penger på hvis du en dag finner ut at du vil selge, så fremt du behandler dem bra.

Edit: At Birk selger en Greco er muligens ikke helt riktig. Trodde det i og med at den var avbildet i annonsen, men den står ikke nevnt i teksten. (Mulig jeg har sett den avertert for seg? Eller jeg tuller med hodet mitt....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spørs om jeg noen gang kommer til å selge noe. Uansett hvor dårlig det er liksom.

Tenk deg at jeg kjøper Supreme gitaren, og om et år kjøper jeg en Gibson Les Paul Studio. Jeg selger ikke Supremen, men oppgraderer den i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettet ditt har økt en del siden starten av tråden, ser jeg. Jeg tror det siste forslaget ditt er godt. Noen vil ha motforestillinger mot en sånn modelling amp, men som nybegynner kan det være veldig lurt å starte med en slik for å utforske sound-mulighetene som ligger i en elgitar, og så kan man oppgradere når man finner ut hva man faktisk bruker og trenger.

Du kan evt. spare litt penger på å gå for 15W-versjonen, men det kommer an på bruksområdet. Skal du bruke den kun hjemme, så trenger du sannsynligvis ikke 30W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.