Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stratocaster pickups


antos

Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe meg en ny Stratocaster og ønsker en strat som gir en noe fyldigere vreng og ikke så mye diskant som min classic player 60s. Kan noen gi meg noen råd å tips til hvilke pickups som er rett for denne sounden? Har kikket litt på Highway 1, kan det være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å skaffe meg en ny Stratocaster og ønsker en strat som gir en noe fyldigere vreng og ikke så mye diskant som min classic player 60s. Kan noen gi meg noen råd å tips til hvilke pickups som er rett for denne sounden? Har kikket litt på Highway 1, kan det være noe?

Det første du bør gjøre er å koble om tonekontrollene så den nedeste kun virker på bridgepickupen, og den andre på neck. Dette er et must for enhver strat synes jeg. Dette alene vil ta noe av den verste toppen av bridgepickupen, du kan også dra ned tonekontrollen til 7-8 for å ta av mer, for å balansere fint med neckpickupen.

Selv digger jeg single-coils og du beholde den karakteren, styr unna typiske humbuckere i single-coil størrelse, men f.eks pickuper som DiMarzios Aera-serien, låter akkurat som single-coil, men har ikke den typiske støyen du kan oppleve med singles.

Selv er jeg en stor fan av DiMarzio FS-1(Fat Strat 1) , det er en single-coil med mer output og noe svakere diskant en tradsijonelt, låter killer, Yngwie, John Norum og David Gilmour har også brukt denne :)

DiMarzio HS-2 er også en godbit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal vurdere en slik baseplate!

Er det slik at dersom man kun spiller på bridgepickupen på Strat, kan man ikke justere tonen på tonekontrollerne? Skjer fint lite når jeg vrir på tonekontrollen i bridge posisjon på begge Stratene mine. Funker utmerket i alle andre posisjoner. Regner med det ska være slik da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva prisen ligger på sånn ca for montering av en humbucker i en stratocaster? Har to strater, en standard og en classic player 60s. Vil ikke tukle for mye med cp 60en, men tenker på å få montert en humbucker i standard straten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva det vil koste, men kan kanskje bli vanskelig å få plass til uten fresing dersom gitaren ikke allerede er laget slik at en humbucker av vanlig størrelse vil passe.

Men det har du kanskje allerede sjekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.