Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone SG


antos

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har SG Special, Den er vel litt lavere i pris, men har fungert supert i de 7 åra jeg har brukt den. Har nå i det siste oppgradert pickups, lagt på coil tap, og nye stemme skruer og gitaren låter like bra som hvilken som helst Gibson. Kvalitets messig har jeg ikke noe og utsette på, Den har tålt alt av band øvinger og gigs uten noe problem.

Vil tro at G400 er enda bedre lydmessig og omtrent det samme hardware messig, De er vertfall etter min smak utrolig gode og spille på.

Nå vet jeg det er forskjell på min sg special som er 7-8 år og de som selges nå (min er mye tyngre bla) Vet ikke hvordan det er med de andre gitarene til ephipone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har SG Special, Den er vel litt lavere i pris, men har fungert supert i de 7 åra jeg har brukt den. Har nå i det siste oppgradert pickups, lagt på coil tap, og nye stemme skruer og gitaren låter like bra som hvilken som helst Gibson. Kvalitets messig har jeg ikke noe og utsette på, Den har tålt alt av band øvinger og gigs uten noe problem.

Vil tro at G400 er enda bedre lydmessig og omtrent det samme hardware messig, De er vertfall etter min smak utrolig gode og spille på.

Nå vet jeg det er forskjell på min sg special som er 7-8 år og de som selges nå (min er mye tyngre bla) Vet ikke hvordan det er med de andre gitarene til ephipone

Sure... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en g400 sett inn Gibson pickups og kjør blind test, Forskjellen i lyd er såppas minimal at de fleste ikke engang hører den ;)

Sleng på litt bedre hardware og vips du har en god billig "Gibson"

Jeg har gjort den testen med en g400 med gibson mikker og en angus young signatur, ikke særlig forksjell.

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er heldig med Epi'en og får en som er laget av et ålreit stykke treverk og putter inn Gibson-mikrofoner så låter den selvsagt veldig likt en Gibson SG. Nå er det imidlertid mer ved en gitar enn lyden (med alle dagens pickuper er gjerne lyden det minst viktige når man kjøper en gitar), og det å si at en Epi SG er en like god gitar som en hvilken som helst Gibson faller på sin egen urimelighet. Jeg vet ikke hva du legger i en god, billig "Gibson", men ingen av Epiene jeg har prøvd har vær like gode som en god Studio, Special eller Jr, som vel er det som kan regnes som billig Gibson.

Edit: At en Epi SG med nye mikrofoner og stemmeskruer er en helt ålreit gitar skal jeg dog ikke benekte, da jeg selv spiller på en Louder Strat med Fender CS-pickups, men det er fortsatt ganske langt unna en Gibson, akkurat som at min strat er ganske langt unna både japansk, meksikansk og amerikansk Fender.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Epi G-400 er en helt grei gitar, og har en lyst på enda bedre lyd kan en jo oppgradere pups, pots og hardware. Det ser ut til at veldig mange oppgraderer originale Gibson med nevnte ting også, så hvorfor ikke en Epi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lange veien opp prismessig fra en oppgradert Epiphone SG (i hvertfall ikke med alle oppgraderingene som her forslås), til en Gibson SG Special. Spesielt ikke hvis man ser etter en brukt. Da slipper man i tillegg den grusomme Epiphone-headstocken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort den testen med en g400 med gibson mikker og en angus young signatur, ikke særlig forksjell.

Det hjelper ikke om det ikke er lydforskjell...

Jeg kan sitte her å prate i evigheter om hvorfor en gibson er bedre enn en epiphone... Men for min egen del, så er det at G-400'n er Head-heavy en av de største deal-breakerne. Det at Gibson også har bedre fretwork, hardware og setup, gjør til at gitaren har en bedre "feel" enn en epiphone.

Hjelper ikke åssen man vrir og vender på det. Man kommer til å finne gitarer som rett og slett synger i hendene dine, og ligger i en helt annen klasse enn andre gitarer, tro meg. Jeg har vært så heldig at jeg har funnet 2, utifra mine 11-12 første gitarer. En 1990 Les Paul Classic (som ordinært, ikke er en jævlig dyr gitar, og tro det eller ei, den har GFS-Pickups), og en Mayones.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en g400 sett inn Gibson pickups og kjør blind test, Forskjellen i lyd er såppas minimal at de fleste ikke engang hører den ;)

Sleng på litt bedre hardware og vips du har en god billig "Gibson"

Nå snakket du om en SG Special i det innlegget jeg siterte. SG Special er vel mer eller mindre laget av finérplater som er limt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakket du om en SG Special i det innlegget jeg siterte. SG Special er vel mer eller mindre laget av finérplater som er limt sammen.

Nå kan det være en smakssak, men jeg syns det meste er feil på en SG Special. Prøv å spille på en SG Standard og skifte direkte til en Special, fyttigrisen for en nedtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den jeg tror det er så er det ganske ok gitar for pengene. Er det den jeg tror det er, så har jeg spilt den, og det er veldig fin lyd. Skulle gjerne hatt en sånn.

Men personlig foretrekker Gibson Les Paul, både lydmessig og design messig. En pluss på SG'en er at bryteren er plassert under strengene, og ikke over som med LP.

Men til under 10.000 er jo Gibson SG Standard best da ;)

En annen ting er jo at Epiphone er Gibson sine gitarer det også. Epiphone er jo eid av nettopp Gibson Guitar Corp.

Endret av Dolven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.