Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål - RS Kit


Anbefalte innlegg

Jeg har en Epiphone jeg vurderer å oppgradere elektronikken i. Har allerede bestilt nye pickups, så det er greit nok, men har kikka litt på RS-kit, og det jeg lurer på er egentlig hva jeg må gjøre av jobb og slikt? Ser jo det dem selger til Gibson på VintageGitar, men hva skal til for at det skal passe inn i Kina-produsert Epiphone? Leste noe et sted om at jeg kanskje må utvide hulla og da også bestille nye knotter? Er det noe mer jeg bør vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har enda et spørsmål jeg.

På skjemaet jeg fikk med RS-kitet så står det fra pickup switch til jack at det er en + og en - ..

Jeg bestilte pre-wired switch, og det er bare 1 kobberledning der.. hva faen gjør jeg?

bare å jorde minus ledningen til et potmeter feks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

eller en rundfil, er alltid kjipt med maskiner med flere hundre rpm over pen gitarlakk ;)

Det går som regel fint så lenge borret man bruker er skarpt. Mine erfaringer tilsier at det å bruke et borr som er en anelse større enn hullet man skal borre er greit å bruke for å få bort laget med lakk før man starter selve utvidingen av hullet. Bruk en drillpresse og start rolig. Ikke borre alt med en gang, men gjør det trinnvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.