Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjekt : Gilmourstrat på budsjett


davidsen

Anbefalte innlegg

Jeg har sykt lyst på en Gilmour Relic stratocaster, problemet er at den er så inderlig dyr, så jeg lurte på om jeg kanskje kunne prøvd meg på en budsjettvariant med utgangspunkt i en Road Worn '50s Strat slik som dette:

0131012306_frt_wmd_001.jpg

For deretter oppgradert gitaren med Seymour Duncan SSL-5 i bridge. De andre pickupsa er ikke så nøye, da jeg stort sett kun bruker denne (og David Gilmour også for den saks skyld).

Svart plekterbrett må selvfølgelig på, pluss en avkortet vibarm (baufil vil vel gjøre susen?). Den skjermingen som er på orginalen er ikke så viktig.

Utseendemessig syns jeg denne Road Worn '50 straten er forholdsvis lik The Black Strat, dog Gilmours opprinnelige er en fra 1968. (Road Worn '60-stratter har kun gripebrett i rosentre)

Er det noen andre stratter jeg burde kikke på? Jeg er glad i Gibsonhalser med 60-tallsprofil.

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde definnetivt gått for Road Worn straten som et utgangspunkt. Synes de er veldig behagelige å spille på, og lyden er ganske rå. Hvis du har tengt at ressultatet skal være relic'a, så er det også lurt å velge den. Når du relicer en gitar, så har man problemet med "Du kan altids ta av, men ikke sette på" og hvis du først har gjort noe feil/for mye, så ser den ut som noe dritt!

Så må du huske bryteren, som nevnt av greenman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ferdigloddet plekterbrett med Duncan SSL-1 SSL-1 SSL-5til som jeg vurderer å selge. Jeg kjøpte det originalt til min egen Gilmour strat. Bra saker med CTS pots men dessverre ikke svart pickguard.

Send en pm om du er interessert.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Gilmour er for min del ene og alene grunnen til at jeg begynte å spille gitar. Var en tur innom Guitar Workshop i dag, og de har et SINNSYKT utvalg av CS Fendere. Har hatt Strat i 20 år nå (hjælp), og det er faktisk helt vilt at disse børsene er såpass mye grommere enn en US standard. Beklager å måtte si det, men selg bilen og en nyre, og gå med avisen. Satans dyrt, men verdt hver eneste krone:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.