Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez? ..AW, AEL...?


LotusX

Anbefalte innlegg

Gjorde først en "kapring" annen tråd (Svein777 sin), men starter heller egen..:

Jeg er nybegynner med en gammel Bjarton (nylon).

Begynner å få litt "dreis" på fingerspill, og da frister det jo med ekstra inspirasjon i form av god lyd på en lettspilt god gitar.

Jeg har søkt rundt på dette kanonbra forumet(!) og heller nå mot en Ibanez

I prisklassen 3-5.000 virker ikke prisforskjellene så store på f.eks. Ibanez AW-30, AW-40 og AEL-40.

Men HVA er egentlig de store forskjellene her - på AW og AEL?

Er det noen forskjell for meg i min nybegynnerklasse i hele tatt?

Er en av disse å foretrekke fremfor den andre, eller ville du helt klart valgt noe annet..?

Har du en stående kanskje, som hadde vært "midt-i-blinken" for meg..?

MÅ snart handle kjenner jeg, (skal bare øve inn fingerspillet litt bedre først), så all hjelp mottas med store takk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en AW-100 som er 6-7 år gammel. Mye herja med, men den låter som ei kule! Kan trygt anbefales.

Godt å høre..!

Når fingerspillet mitt "sitter", skal AW-100 være en av de som skal testes ut.. :D

Men AW - vet du hva forskjellen egentlig er mellom AW og AEL (og andre forkortelser) - er det kun estetiske eller faktisk musikalske forskjeller?

Har en Ibanez AW-40ECE i sikte til 4700,- (før evt.pruting)

Endret av LotusX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd både AEL og AW samtidig. Fasongen er forskjellig, AW er en tradisjonell Dreadnought, mens AEL har en større kasse og en mer avrundet form.

Jeg vil tro at du ikke vil få fasiten på dette fra noen her på forumet, da forskjellen nok er såpass liten at det blir din egen smak som avgjør hva som er "best".

AEL- serien har flere gitarer med heltre gran i lokket. Det er et treslag som er mye brukt i kassegitarlokk, og som vil gi en sterkere og åpnere lyd etter hvert som gitaren blir spilt på.