Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd og veiledning angående ny gitar


Jetrotuhl

Anbefalte innlegg

Hei venner!

Lager denne tråden da jeg skal handle min første el-gitar, og trenger litt veiledning.

Først vil jeg begynne med å nevne at jeg har lest gitar guiden ( hvilket var en meget god guide! )

Når det kommer til gitar egenskaper er jeg litt forbi nygbegynner, har hatt et par akustiske gitarer som jeg

har spilt på av mer eller mindre aktiv karakter. Det går stort sett i å spille alle grunnakkordene, samt noe fingerspill.

Har vært vokalist i et band i ca 3 måneder nå, og har som mål å kunne bidra som rytmegitarist en gang i fremtiden.

Men nå har jeg bestemt meg for å handle en el-gitar, jeg ser for meg at det må være mulig å kunne spille denne typen musikk med:

Kings of leon, John mayer, Bigbang, Sting, Dumdum, Clapton, Biffy clyro.

Selv har jeg vel sett for meg en slags hollowbody gitar, ala gibson es 335, gibson es-137 ( de to sistnevnte er i

overkant prismessig) eller lignende. Hvorfor jeg har peilet meg inn på hollwobody er jeg dog usikker på, mulig det er fordi jeg er veldig glad i sounden til kings of leon.

Prisklasse burde ligge mellom 5 - 10/11000.

Alle tips, henvisninger og veiledninger settes høyt pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Er alltid gøy å kjøpe ny gitar, har selv nettop gjort det, og gleder meg til neste gang! hehe. Ta deg litt tid med å prøve litt forskjellig, dra til en sjappe i næreheten og prøv det de har, ta deg en tele, en fender, kanskje en gretsch, epi og lignende gitarer, det går mye på følelse, og vær og så obs på hvilken amp du prøver gitaren på. Når jeg handler gitarer går jeg etter hva jeg føler, og hva jeg hører. Føles gitaren god, er den komfortabel, låter den fint, passer den fint i hendene og så videre. Det å anbefale gitarer blir litt litt dødfødt fordi at alle har forskjellige spillestiler. Men jeg har en Fender Telecaster som er en ganske allaround gitar, som funker til det meste, og som har en veldig fin lyd, er fantastisk god å spille på, og som jeg personlig synes kanskje er en av de peneste. Men som sagt, dra ut og prøv, sett deg ned og ta den ene etter den andre til det føles rett.

Av billigere hollowbody gitarer så har jo Gretsch, Epiphone og Hagstrøm endel forskjellige:

Hagstrøm VIKWCT

Epiphone Joe Pass Emperor - Natural

Gretsch G5120

Hagstrøm Jazz HJ500-CRD

Håper det stod til hjelp!

-Thim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.