Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

musikkrelatert utdanning


Gjest MadFish

Anbefalte innlegg

Først nå kommer vil til det trådtitelen handler om. Dette innlegget ble vist noe lengre en planlagt,

sent ble det og. Men uansett. etter jeg har tatt påbygg har jeg lust til å begynne på folkehøyskole.

Har tenkt på trøndertun og manger, men trøndertun er den som frister mest. Noen som har gått på en av disse? er

det vanskelig å komme inn? har ikke band erfaring desvere :P MEN HADDE VERT KULT Å TATT EN JAM :)

Etter folkehøyskolen har jeg tenkt på flere utdanninger. har tenkt på musikk ved høyskolen vestfold,

noen som har erfaringer med den? eller lignede linje. Har også tenkt en del på musikkproduksjons linje.

har sett de har en på ntnu, men er vist ganske høyt snitt for å komme inn har jeg hørt :S

har også tenkt litt på lipa men nå begynner jeg kanskje å bli urealistisk. Men uansett erfringer å meninger ønskes

Men hvordan er jobb mulighetene når man tar musikk relatert utdanning. Lærer er vel det vanligeste.

Har egentlig ikke noe imot å være lærer( å spille i band på si..hehe)

Men dersom man går musikkproduksjon. Hvor kan man få jobb? Har hørt om folk som har tatt den utdanningen og må

søke annen jobb :P

Men uansett syns derre jeg er urealistisk? Drømmen min er å satse på musikk. Føler ander yrker blir lite givende

nå det er det jeg vil. Men jeg har trosalt kun spilt gitar litt over 1 år. Er det i det helle oppnålig for

meg å kunne jobbe med et musikkrelatert yrke? Har liksom aldri hørt om gode gitarister, som begynte å spille gitar seirøst

fra det var 18år XP det fleste begynner i ung alder. Men jeg er ung av sinn, er ikke den mest voksen typen LOL

Du burde sjekke ut Musikkproduksjon og Music management på Rena (Høgskolen i Hedmark). Musikkproduksjon er nok mer noe for deg, da du vil jobbe med musikk i praksis. Tar du en bachelor i Musikkproduksjon på Rena får du får kunnskaper som gjør deg egnet til jobber som produsent, låtskriver, repertoar- og artistutvikler i plateselskap eller musikkforlag (A&R), Music Supervisor, lyddesigner, lydtekniker og andre stillinger som fordrer kompetanse innen musikkproduksjon. Jeg går selv Music Management på Rena og trives veldig med det. Her kan du lese mer om studiene: http://renamusicandmedia.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.