Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er dette? DOD 835


Rikjense

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har funnet en interessant rack-unit: DOD 835 Stereo Crossover. Jeg lurer på hva det er, og om det kan brukes i sammenheng med gitar og/eller forsterker. Hvis ja, hvordan koble den?

Litt dårlige bilder, fikk ikke tatt bilde av hele forsiden, da ble det veldig uklart av en eller annen grunn.

Har verken tid eller lyst til å søke rundt på nettet..

Alle svar mottas med stor takk! :D

-Rikart

EDIT: Bilde av baksiden er stor med vilje. Det er slik at dere kan se detaljert hvilke inn/utganger det er på den

post-7600-0-89938700-1296686114_thumb.jp

post-7600-0-83225000-1296686126_thumb.jp

post-7600-0-99725500-1296686136_thumb.jp

post-7600-0-84006000-1296686142_thumb.jp

post-7600-0-77543800-1296686241_thumb.jp

Endret av Rikjense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel ikke først og fremst beregnet på en gitarrigg. En crossover er noe man bruker i PA-sammenheng for å splitte et signal ved en spesiell frekvens, slik at man kan sende kun de dypeste frekvensene til en sub-høyttaler. Du kan sikkert bruke den til noe om du ønsker å prosessere bånn og resten av frekvensene for seg, men det har liten praktisk verdi i en gitarrigg.

Hilsen Torbiz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at det som dette filteret filtrerer ut på en gitar er minimalt. Nei. Dette er en "dings" som sender forskjellige frekvenser til flere slutttrinn, og så til tilpassede høyttalere. Det er meningsløst å sette dette inn i noe som er en gitarrig. Dette er PA- saker. Kobles etter mikser, før forsterkere og kasser. Dagens PA- forsterkere har gjerne dette innebygget, eller at mikseren har en egen sub- utgang.

Med mindre man snakker om virkelig store systemer, men det har jeg ikke peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.