Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Høgtun fhs Viken fhs


gitarleik

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den eneste erfaringen jeg har med noen av disse er Høgtun. De var akkurat innom på skolen her (VGS internat) og spilte en konsert. Så ut som de koste seg masse. Jeg snakket også med de som gikk der. Han ene sa at skolen var veldig slack. Det var ikke en skole man dro på for å forbedre seg som musiker, men for å chille med musikken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Manger vet jeg ikke helt hva slags musikk dem hadde mest av i undervisningen på bandlinja, men man kunne bruke øvingsrommene og studioet utenfor skoletiden så mye man ville, og sånn antar jeg at det er på andre skoler med musikklinjer også. Var fritt frem å starte band med andre elever og øve så mye man orket(så lenge man reserverte tid).

Dem driver jo å bygger nytt internat på Skiringssal om dagen. Det kan være litt pes å gå der mens de holder på å bygge, men ser ut til at dem begynner å bli ferdig, da, så kan godt være all byggingen er ferdig til etter sommeren.

En jeg gikk i klasse med på Manger som går på Skjeberg i år, og han koser seg der i hvertfall. :)

Jeg kan hvertfall gå god for at Manger er et flott sted med kule lærere, så du burde sjekke ut den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Viken for 12-13 år siden, mange muligheter til å bli bedre som musiker der, både innenfor undervisning på instrument og særlig samspill. Forsåvidt veldig avhengig av kullet du kommer sammen med og hvor mye du selv tar initiativ til å spille... tror det er for lenge siden jeg gikk der til at mine erfaringer har noe særlig verdi lenger, men jeg hadde det veldig bra :) Lærte masse gitarspill, spilte masse, og ville ikke ha vært det foruten. Og det er EKSTREMT sosialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke søkt på Manger fordi eg vil flytte lenger vekk. Har så langt kommet inn på Stavern Fredtun, Skiringsdal,Viken,Skjeberg,Seljord og Høgtun

Er ikke sikker på hva jeg skal velge så hadde vert fint med innspill. Av det eg har lest virker det som Stavern Fredtun kunne vert en skole for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe erfaring med noen av skolene, men er fra samme kommunen som Høgtun ligger i, og kjedeligere plass skal du lete lenge etter.

Torvikbukt er ikke noe mer enn en idrettshall og en jokerbutikk, thats it. Resten av kommunen er heller ikke så mye å skryte av.

Ville heller sett på andre skoler, andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe erfaring med noen av skolene, men er fra samme kommunen som Høgtun ligger i, og kjedeligere plass skal du lete lenge etter.

Torvikbukt er ikke noe mer enn en idrettshall og en jokerbutikk, thats it. Resten av kommunen er heller ikke så mye å skryte av.

Ville heller sett på andre skoler, andre steder.

Er samme på Manger da, skjer ikke en dritt rundt der, men når man går på folkehøgskole har man all den aktivitet og sosialisering man trenger på skoleområdet. Vil tro det bare bidrar til mer nærhet i kullet! Absolutt ikke en negativ ting at det ligger litt "øde"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de var vanskelig å komme inn så ville være på den sikre siden.. :lol:

Da er vi to. :)

Jeg søkte på Sunnhordland, Nordhordland, Rødde, Follo og Trøndertun. Ble tatt opp på de fire første. Den siste har jeg ikke fått svar fra ennå, men jeg er ikke så interessert å dra på en så nære hjemmet. Endte opp, etter mye drøfting med meg selv, med å ta imot plassen hos Sunnhordland.

Endret av stifa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.