Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LydTekniker


Aleksander

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det stemmer i alle tilfeller, men det jeg fikk vite var at Noroff ikke har noe eget studio, men at dem fokuserer på at du sitter ved en pc/mac med et lydkort og et keyboard og diverse software(og sikkert muligheter for å spille inn gitar/bass), og ikke at du bruker studio med skikkelig innspilling med oppmikking av forsterkere og alt sånt. Det var en ting som fikk meg til å ville styre unna Noroff, da det er jo det jeg vil drive med. Du har jo andre alternativer også, da, sånn som Idéfagskolen, NISS og Norges Kreative Fagskole. Jeg vet ikke så mye om sistnevnte, men Idefagskolen og NISS har flotte studioer i det minste.

Husk også at du trenger studiekompetanse eller realkompetanse(lærlingtid+3 år arbeid etter fagbrev, og så få det godkjent(såvidt jeg vet))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det stemmer i alle tilfeller, men det jeg fikk vite var at Noroff ikke har noe eget studio, men at dem fokuserer på at du sitter ved en pc/mac med et lydkort og et keyboard og diverse software(og sikkert muligheter for å spille inn gitar/bass), og ikke at du bruker studio med skikkelig innspilling med oppmikking av forsterkere og alt sånt. Det var en ting som fikk meg til å ville styre unna Noroff, da det er jo det jeg vil drive med. Du har jo andre alternativer også, da, sånn som Idéfagskolen, NISS og Norges Kreative Fagskole. Jeg vet ikke så mye om sistnevnte, men Idefagskolen og NISS har flotte studioer i det minste.

Husk også at du trenger studiekompetanse eller realkompetanse(lærlingtid+3 år arbeid etter fagbrev, og så få det godkjent(såvidt jeg vet))

Detta her var nuttig informasjon, visst di ikke har skikkelig studio du er i er jo dette en minus, eg kunne tenkt meg og tatt utdanningen i bergen, og NISS er jo i oslo som er veeeldi langt vekke for meg... Finst det andre plasser som er bra, har hoort at det skal vaere en skole i Volda som skal vaere ganske bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke all info selv, kan være noen skoler som har gått meg hus forbi. Uansett, så skal man ikke se bort ifra at du hadde likt å bo et stykke hjemmefra.

Et lite tips jeg kan gi er at du kan jo også søke på Manger Folkehøgskole, jeg gikk på musikkproduksjon der, og det er en bra skole, og du lærer mye om du går inn for det selv. Problemet der er vel at siden det er en folkehøgskole så får du ikke noe gyldig utdanning fra det med eksamen ogsånn, men du får gode erfaringer, og muligheten til å lære veldig mye. Så får du vurdere om det er et alternativ for deg, da.

Kan også være det har skjedd noen endringer på Noroff-fronten med tanke på studio, det vet jeg ikke. Du burde undersøke litt selv, ta kontakt med Noroff! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke all info selv, kan være noen skoler som har gått meg hus forbi. Uansett, så skal man ikke se bort ifra at du hadde likt å bo et stykke hjemmefra.

Et lite tips jeg kan gi er at du kan jo også søke på Manger Folkehøgskole, jeg gikk på musikkproduksjon der, og det er en bra skole, og du lærer mye om du går inn for det selv. Problemet der er vel at siden det er en folkehøgskole så får du ikke noe gyldig utdanning fra det med eksamen ogsånn, men du får gode erfaringer, og muligheten til å lære veldig mye. Så får du vurdere om det er et alternativ for deg, da.

Kan også være det har skjedd noen endringer på Noroff-fronten med tanke på studio, det vet jeg ikke. Du burde undersøke litt selv, ta kontakt med Noroff! :)

Takk for svar, ja det kan nok godt vaere eg hadde likt meg litt hjemmenfra, vurderer sterkt Norges Kreative Fagskole i trondhjem, virker som en bra skole og var ikke halvparten saa dyr som Noroff ogsaa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noroff i bergen er veldig bra utstyrt på studiofronten

hmm, hvordan er det, er det et studio slik som fyren over ikke tror det er? Det eg likte ved det i bergen var at det holdt paa med Steinberg Cubase noe som eg har selv akkurat naa... Vet du om det er noen skoler med Lydteknikk i Stavanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk der hadde vi en pc hver i klasserommet som vi gjorde programmering, redigering og miksing på og så et lite studio i kjelleren til inspillinger.

Nå 4 år senere har de bygget mange flere inspillingsstudioer og standaren er myyye bedre.

stavanger vet jeg ingenting om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.