Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tokai Firebird


Alexander96

Anbefalte innlegg

Er denne gitaren noe å kjøpe? er den bra i forhold til en gibson?

Hei tror ikke den er noe og satse på igrunn, har 0 erfaring med merke.

Selv kjøpte jeg meg en dean hardtail som var brukt men som ny for en billig penge, skifta pickup til leslie west sin egen. Ligger en dean leslie west til under 3000,- på rebelmusic.no :rolleyes: om du skal ha en bra nybegynner gitar vil jeg anbefale den. Er ikke dean fan, men jeg ble veldig fornøyd med mitt kjøp ^_^

Endret av jhz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne gitaren noe å kjøpe? er den bra i forhold til en gibson?

Tokai er i utg.pkt. utrolig bra gitarer, men.... De har flyttet en del av produksjonen til Kina, og det er der de lager billigutgavene av modellene sine. Opprinnelig ble Tokai kun produsert i Japan, og de gitarene er på høyde med Gibson. Kinaproduktene ligger vel mer i "Epiphone Kina" leiet tenker jeg. Tokai lager fremdeles "high end" gitarer i Japan. De er utrolig bra, og utrolig dyr :lol:

Når det er sagt, Tokai'n du har sett på er helt sikkert en god nybegynnergitar, og skulle det bli nødvendig er det jo ikke noe problem å bytte ut pups og hardware. Men, da er det kanskje like greit og legge i litt mer i utg.pkt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne gitaren noe å kjøpe? er den bra i forhold til en gibson?

har ikke spilt på nevnte gitar, men vil tippe den er i klasse med epiphone til samme pris. vil du ha en gibson, kjøp en gibson. trenger ikke være dyrt heller. med et budsjett på rundt 5k, som denne gitaren koster, finner du lett en brukt gibson.

morsomt fra en annonse på finn for tokai firebird;

"Tokai eier ikke skam når det kommer til å kopiere detaljer, og godt er det."

so where are them banjo tuners? jeebus..

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du vel heller kanskje ikke uttale deg, eller?

Til trådstarter vil jeg anbefale å prøve en selv, og gjøre opp din egen mening.

Tanken var å gi ett tips til en gitar som er rimeligere en den som var nevnt, og som er en bra gitar :rolleyes:

Men enig med at det beste er og prøve seg frem selv ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke jeg heller, men den er jo tøffere enn toget da. :D

Har selv sett på både denne og Rickenbacker kopien.

Hadde vært greit å hørt fra noen som har testet ett eller annet av Tokai sine billigere gitarer.

Edit: På rebelmusic.no står denne oppført med en vekt på 7kg. Det er vel pinadø nødt for å være trykkleif? :blink:

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

steike, 7 kg er vel litt i overkant/noe å holde seg unna. De gitarene på rebelmusic må vel være kina-versjonene, til den prisen? Prøvde en god del av dem i en butikk i Finland (av alle steder). Det er jevnt over epiphone-kvalitet, sånn som jeg ser det. De laget i Japan er veldig bra, men vil vel nesten anta at de er litt dyrere. Så har du jo de laget i Japan laget på sein 70/tidlig 80, de er jo helt supre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japan-produsert Tokai Firebird til 4 lapper? Trur ikke det nei. På 90-tallet ble Tokai produsert i Korea, ser at disse går for å være av litt høyere kvalitet enn de som har kommet fra Kina de siste årene. Ellers virker det som om man må være forberedt på å skifte litt hardware etterhvert på disse, dette gjelder mest banjo-tunerne. Ser veldig pene ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebel har stort sett Kinavare ja.

Jeg har vært i kontakt med Tokaiimportøren, og "high end" MiJ modellene ligger i samme prisleie som Gibson Standard (for sammenlignbare modeller). Hadde jeg valget mellom en Gibson LP Standard og en "high end" Tokai LP ville jeg gått for Tokai. Synes de har bedre specs enn dagens Gibson.

Her finnes det noen godbiter: Tokai, Tyskland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebel har stort sett Kinavare ja.

Jeg har vært i kontakt med Tokaiimportøren, og "high end" MiJ modellene ligger i samme prisleie som Gibson Standard (for sammenlignbare modeller). Hadde jeg valget mellom en Gibson LP Standard og en "high end" Tokai LP ville jeg gått for Tokai. Synes de har bedre specs enn dagens Gibson.

Her finnes det noen godbiter: Tokai, Tyskland

Og denne tråden handler om en Firebird-kopi fra Tokai.... Ikke kopier av Les Paul. (Eller andre asiatiske kopigitarer for den saks skyld....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne tråden handler om en Firebird-kopi fra Tokai.... Ikke kopier av Les Paul. (Eller andre asiatiske kopigitarer for den saks skyld....)

Det var et forsøk på å vise litt til prisforskjellene på Tokai Kina og Tokai Japan. Siden jeg ikke har hørt på prisene for Firebird, men Les Paul, brukte jeg Les Paul som eksempel. Går ut ifra at det samme gjelder for den modellen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et forsøk på å vise litt til prisforskjellene på Tokai Kina og Tokai Japan. Siden jeg ikke har hørt på prisene for Firebird, men Les Paul, brukte jeg Les Paul som eksempel. Går ut ifra at det samme gjelder for den modellen også?

Bare et lite stikk til dere "Asia-Gibson-kopi-forkjempere"! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.