Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bernhoft med ny plate!


ØysteinV

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...

Har kun sett ham på TV i det siste, og kjente ikke til ham før det. Jeg er meget imponert. Funky soul av høy kvalitet fra et kapabelt enmannsorkester.

Forresten noen som vet hva slags elektronikk han bruker live for å få til å bygge opp låtene på den måten han gjør (en eller annen form for realtime sampler/looper med flere "spor", tror jeg). Hadde vært moro å leke seg med musikk på den måten, men frykter det er dyre leketøy...

Edit, her er en herlig minikontorkonsert som gikk på NRK nylig:

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

google dubfx

super musiker, baserer hele greia si på stemmen sin og kjører omtrent samma oppsett som bernhoft. Mener bernhoft har sagt at han har henta inspirasjonen sin fra dubfx? Det er iallefall farlig likt selv om det ikke er helt likt sjangermessig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen kjennskap whatsoever til denne karen utover å ha hørt navnet hans før jeg så han varme opp for Kaizers Orchestra i Göteborg, og ble mildt sagt "blown away". Utrolig dyktig og kreativ musiker, og jeg satt stor pris på at det var litt mer instrumentering på plata. En-manns-orkester-greia fungerte meget godt live, men låtene gjør seg med fullt band når man bare skal høre plate :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.