Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sangforslag til opptaksprøve på musikklinja!


MarkusTheRocker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå nærmer det seg overgang fra ungdomsskole til videregående, og ettersom jeg skal søke musikk-dans-drama (musikk selvfølgelig), har jeg begynt å tenke på hva jeg skal spille på opptaksprøva!

Det jeg har tenkt på til nå er:

- Godfather theme - Slash

- Eruption - EVH

- Sweet Child O` Mine - Guns n` roses

- Voodoo Child - Jimmi Hendrix

- Paradise City - Guns n` Roses

Noen andre forslag? Det som er viktig er at jeg viser mestring av ulike teknikker (bending osv.) og klarer å få til dynamikk (så mye som mulig, noe vansklig ettersom jeg skal spiller elektrisk, og ikke akustisk) ;)

Endret av MarkusTheRocker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Godfather theme - Slash

- Eruption - EVH

- Sweet Child O` Mine - Guns n` roses

- Voodoo Child - Jimmi Hendrix

- Paradise City - Guns n` Roses

neeeei! Super klisje! Nesten en overaskelse at Iron Man og Smoke On The Water ikke er der. Tenk litt utafor boksen, helst noe folk ikke har hørt så mye om før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Du kan jo ta noe som Take Five av Dave Brubeck, og gjøre til noe kult på gitar. Den er ikke spesielt vanskelig, men du viser litt interesse for jazz med den, og tar sikkert noe som ikke alle andre gjør.

Og det som er flott er at den er ikke spesielt vanskelig å improvisere godt over heller, så da kan du få inn selve sangen til å begynne med, og så solo etterpå.

Husk å få med en som spiller komp da ;)

Som de over sier, tenk litt utenfor boksen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å finne et stykke som "tilhører" et annet instrument for å så spille det på gitar. Det synes jeg alltid er kult.

Så lenge det ikke blir for Malmsteen da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Nå nærmer det seg overgang fra ungdomsskole til videregående, og ettersom jeg skal søke musikk-dans-drama (musikk selvfølgelig), har jeg begynt å tenke på hva jeg skal spille på opptaksprøva!

Det jeg har tenkt på til nå er:

- Godfather theme - Slash

- Eruption - EVH

- Sweet Child O` Mine - Guns n` roses

- Voodoo Child - Jimi Hendrix

- Paradise City - Guns n` Roses

Noen andre forslag? Det som er viktig er at jeg viser mestring av ulike teknikker (bending osv.) og klarer å få til dynamikk (så mye som mulig, noe vansklig ettersom jeg skal spiller elektrisk, og ikke akustisk) ;)

Retta litt på den.

Kjør noe litt mindre "mainstream" og kanskje litt impro eller ditt eget?ohmy.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de over sier, tenk litt utenfor boksen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å finne et stykke som "tilhører" et annet instrument for å så spille det på gitar. Det synes jeg alltid er kult.

Så lenge det ikke blir for Malmsteen da... :P

Er ikke feil å spille litt Bach, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kuttet ut de 5 forslaga du har satt opp. De er mildt sagt utspilt. Spill noe som viser deg med de kvaliteter du har som musiker. Synger du i tillegg så anbefaler jeg å kombinere dette. Er lettere å komme inn om de ser at du har noen egenskaper å bidra med.

Det tviler jeg på skjer om du spiller Sweet child o'mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bach - Bouree

Chick Corea - Spain (Hvertfall temaet)

Pat Metheny - Last Train Home / evt Farmers Trust (finnes en fin kassegitartab ute til sistnevnte). Follow me er også en nydelig låt av Pat som du får max kreds for .

Selv spilte jeg SRV - Lenny (

), og Doodlin av Robben Ford (
). Fikk beskjed før jeg spilte at; "Ja, men da kommer du inn. Riktige artister det".

Dog var det i 2004. Har hørt at Tommy Emmanuel og Andy McKee blir mer og mer trendy blant VGS-kids.

Endret av Mikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.